logo
logo
Zamówienia publiczne » Ogłoszone przetargi
Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Latowicz

Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Latowicz

IPPR.271.14.2017                                                                                                                                                               Latowicz, dnia 26 lipca 2017r.


Ogłoszenie w BZP  nr 525775-N-2017 z dnia 2017-07-26 r.


 


: Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Latowicz – połączenie pierścieniowe Kamionka-Kiczki


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe


Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego


Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej


Nie


Nazwa projektu lub programu


Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Latowicz – połączenie pierścieniowe Kamionka-Kiczki


O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych


Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający


Nie


Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania


Nie


Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających


Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej


Nie


W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:


Informacje dodatkowe:


Gmina Latowicz, Krajowy numer identyfikacyjny 71158273000000, ul. ul. Rynek 6, 05334 Latowicz, woj.
mazowieckie, państwo Polska, tel. 025 7521080 w. 15, e-mail uglatowicz@interia.pl, faks 025 7521080 w. 29.
Adres strony internetowej (url): http://latowicz.samorzady.pl


 


Adres profilu nabywcy:


Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa


I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):


Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):


I.4) KOMUNIKACJA:


Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)


Tak


http://latowicz.samorzady.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia


Tak


http://latowicz.samorzady.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem


Tak


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:


Elektronicznie


Nie


adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:


Nie


Inny sposób:


Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:


Tak


Inny sposób:


pisemnie zgodnie z ust. 43 SIWZ w do dnia10.08.2017r do godz. 10.00


Adres:


Urząd Gminy Latowicz, ul. Rynek 6, 05-334 Latowicz, pok 11 (kancelaria)


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne


Nie


Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)


SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Latowicz – połączenie pierścieniowe Kamionka-Kiczki


Numer referencyjny: IPPR.271.14.2.2017


Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny


Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane


II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych


Zamówienie podzielone jest na części:


Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:


Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:


 


Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci wodociągowej rozdzielczej Ø160mm z rur ciśnieniowych PVC PN 10 PN-10, sieci wodociągowej Ø110mm z rur ciśnieniowych PVC PN 10 PN-10 oraz przyłączy Ø40, Ø50mm PE PN10 w miejscowości Kamionka i Waliska Ze względów źródła finansowania zadanie zostało podzielone przez Zamawiającego na część A i część B Przedmiot zamówienia w części A obejmuje: - budowę sieci wodociągowej rozdzielczej Ø160mm z rur ciśnieniowych PVC PN-10 na odcinku długości 1 363m. -budowę sieci wodociągowej rozdzielczej Ø110mm z rur ciśnieniowych PVC PN-10 na odcinku długości 237 m -budowa 4 szt hydrantów naziemnych DN 80 -budowa studni wodomierzowej z kręgów betonowych o średnicy 1500 mm wyposażonej w wodomierz o średnicy nom. 100 mm z nakładką do zdalnego odczytu Budowa sieci wodociągowej DN160mm z rur ciśnieniowych PVC PN-10, DN110mm z rur ciśnieniowych PVC PN-10 obejmuje: ·0 roboty ziemne, ·1 roboty montażowe Odcinek sieci wodociągowej do wykonania w ramach części A został wskazany na rysunku poglądowym stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ. Szczegółowy zakres robót w ramach części A zamówienia został opisany w przedmiarze robót nr 1 stanowiącym załącznik nr 12 do SIWZ. Przedmiot zamówienia w części B obejmuje: -budowę sieci wodociągowej rozdzielczej Ø110mm z rur ciśnieniowych PVC PN-10 na odcinku długości 381 m, -budowę przyłączy wodociągowych Ø40mm L=274 m z rur PE PN10 -budowę przyłączy wodociągowych Ø50mm L=292 m z rur PE PN10 Zakres budowy nowego przyłącza obejmuje odcinek od podłączenia z siecią główną do zaworu antyskażeniowego za wodomierzem i połączenie przyłącza z instalacją wewnętrzną. Budowa sieci wodociągowej DN110mm z rur ciśnieniowych PVC PN-10 L=381m oraz przyłączy wodociągowych fi 40mm i fi 50mm z rur PE PN10 obejmuje: ·2 roboty ziemne, ·3 roboty montażowe Odcinek sieci wodociągowej do wykonania w ramach części B został wskazany na rysunku poglądowym stanowiącym załącznik nr 11 do SIWZ Szczegółowy zakres robót w części B został opisany w przedmiarze robót nr 2, stanowiącym załącznik nr 13 do SIWZ Do wykonania przedmiotu zamówienia należy zastosować wyroby o parametrach opisanych w dokumentacji projektowej. Zamawiający wymaga, aby przed przystąpieniem do prac budowlanych Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie uzyskał akceptację Zamawiającego na wyroby, które będzie zamierzał wbudować, przedstawiając pozytywną ocenę higieniczną materiałów przeznaczonych do wbudowania przez stację sanitarno-epidemiologiczną. Wykonane odcinki sieci wodociągowej należy przed zasypaniem poddać próbie szczelności na ciśnienie próbne 1,0 MPa oraz dokładnie przepłukać i zdezynfekować, aż do uzyskania pozytywnego wyniku badania bakteriologicznego wody pobranej z nowo wybudowanej sieci wodociągowej z punktów poboru wskazanych przez zamawiającego. Przyłącza wodociągowe należy poddać próbie szczelności na ciśnienie próbne 1,0 MPa. Wszystkie próby szczelności należy wykonać w obecności inspektora nadzoru inwestorskiego. O zamiarze wykonania prób szczelności należy poinformować zamawiającego i inspektora nadzoru co najmniej z 3 dniowym wyprzedzeniem. Wykonawca wykona na swój koszt badania jakości wody z punktów wskazanych przez zamawiającego i przedstawi ich wyniki do odbioru końcowego. Zamawiający wymaga udzielenie 5 letniej gwarancji jakości i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia. Przedmiot zamówienia należy wykonać zapewniając w maksymalnym stopniu ciągłość dostawy wody z sieci dla okolicznych mieszkańców oraz dojazd do właścicieli poszczególnych posesji. Zakres zamówienia obejmuje również następujące prace i związane z tym koszty ogólne. Wykonawca powinien uwzględnić koszty związane z niżej wymienionymi pracami przy kalkulacji ceny ofertowej. · sporządzenie planu BIOZ, · organizację i utrzymanie zaplecza budowy, zasilanie w wodę i energię placu budowy oraz opłaty za zużytą wodę do prób szczelności, celów socjalnych i produkcyjnych, · odwodnienie wykopów, · wszystkie prace geodezyjne związane z wytyczeniem, pomiarami powykonawczymi i dokumentacją powykonawczą całości realizowanego zadania (w tym wykonanie map powykonawczych), · uzyskanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego oraz opłaty za zajęcia pasa drogowego wraz ze sporządzeniem i uzyskaniem dla tego celu niezbędnych dokumentów (jeśli konieczne), · zawiadomienie mieszkańców o prowadzonych robotach, · zagęszczenie gruntu do wymaganego wskaźnika zagęszczenia gruntu, · odtworzenie nawierzchni pasa drogowego (nawierzchnia żwirowa) do odbiór przez Urząd Gminy Latowicz wraz z uporządkowaniem terenu po robotach budowlanych, · odtworzenie posesji prywatnych, · wywiezienie na wysypisko gruzu i innych materiałów rozbiórkowych i odpadów z budowy wraz z kosztami wysypiska, utylizacji odpadów itp., · uzyskanie pozytywnych badań bakteriologicznych wody pobranej z nowo wykonanej sieci wodociągowej, · wykonanie pozytywnych prób szczelności, · koszty wszystkich nadzorów branżowych, których konieczność narzucają uzgodnienia projektu, w tym poinformowanie operatorów sieci o robotach budowlanych, · uzyskanie we własnym zakresie wszystkich niezbędnych dokumentów potwierdzających prawidłowość wykonanych robót, · sporządzenie dokumentacji powykonawczej


II.5) Główny kod CPV: 45231300-8


Dodatkowe kody CPV:


Kod CPV


45231100-6


45100000-8


45220000-5


45231000-5


45232430-5


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):


Wartość bez VAT:


Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak


Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: 1) Na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, w okresie trzech lat od udzielenia przedmiotowego zamówienia dotychczasowemu wykonawcy, Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych robót, zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia. 2) Zamówienia określone w ust. 1 będą polegały na wykonaniu podobnych robót jak w zamówieniu podstawowym określonym w rozdziale III SIWZ. 3) Sposób realizacji robót odbywać się będzie na zasadach przewidzianych dla realizacji niniejszego zamówienia w Opisie Przedmiotu Zamówienia i w umowie 4) Przewiduje się, że wartość udzielanych zamówień podobnych ustalona zostanie na podstawie dotychczasowych doświadczeń, zgodnie z metodyką przyjętą podczas szacowania zamówienia podstawowego, z uwzględnieniem zmian cen rynkowych 5) Wartość udzielonych zamówień podobnych o których mowa w ust. 1 nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego będącego przedmiotem niniejszego postępowania.


II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:


miesiącach: lub dniach:


lub


data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2017-11-20


Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia


2017-11-20


II.9) Informacje dodatkowe:


SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU


III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów


Określenie warunków: Określenie warunków: Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia następującymi osobami: a)kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych


Informacje dodatkowe


III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna


Określenie warunków: Zamawiający odstępuje od określenia szczegółowych wymagań w tym zakresie.


Informacje dodatkowe


III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa


Określenie warunków: Zamawiający odstępuje od określenia szczegółowych wymagań w tym zakresie.


Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak


Informacje dodatkowe: Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:


III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA


III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp


III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:


III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI


Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu


Tak


Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji


Nie


III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:


III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP


III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:


Zamawiający, wezwie wykonawcę, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowania robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Wzór stanowiący Załącznik nr 9 do SIWZ. Miejsce,


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:


III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP


III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)


Wykonawca składa ofertę na formularzu, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ oraz załącza następujące dokumenty: 1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu wg. załącznika nr 6 do SIWZ, 2) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wg załącznika nr 5 do SIWZ 3)kosztorys ofertowy dla części A zamówienia sporządzony wg. przedmiaru stanowiącego załącznik nr 12 do SIWZ, kosztorys ofertowy dla części B zamówienia sporządzony wg. przedmiaru stanowiącego załącznik nr 13 do SIWZ 4)zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów (jeśli dotyczy) 5)Pełnomocnictwo do podpisania oferty względnie do podpisywania innych dokumentów składanych wraz z ofertą jeśli umocowanie do wymienionych czynności nie wynika z dokumentów rejestrowych, 6)Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Pełnomocnictwa, o których mowa w pkt 5) i 6) muszą zostać złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia


SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) OPIS


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony


IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:


Nie


Informacja na temat wadium


 


<span style="font-size:

TypRozmiarPobierzKomentarzData dodaniaLicznik 
?175.8 KB POBIERZSIWZ2017-07-26 18:01:1567
.PDF569.1 KB POBIERZPrzedmiar robót-cz-A2017-07-26 18:02:0762
.PDF748.9 KB POBIERZPrzedmiar robót-cz-B2017-07-26 18:02:3858
.ZIP11392.5 KB POBIERZDokumentacja techniczna2017-07-26 18:05:0368
.PDF7014.4 KB POBIERZrys poglądowy2017-07-26 18:07:0673
?312.5 KB POBIERZszczegółowa kalkul ceny--A2017-07-26 18:07:5065
?223.5 KB POBIERZszczegółowa kalkul ceny--B2017-07-26 18:08:0758
?49.5 KB POBIERZZał nr 32017-07-26 18:08:3157
?11.4 KB POBIERZZał nr 42017-07-26 18:08:4855
?39.2 KB POBIERZZał nr 52017-07-26 18:09:0253
?11.6 KB POBIERZZał nr 62017-07-26 18:09:1762
?41.6 KB POBIERZZał nr 72017-07-26 18:09:3448
?12.9 KB POBIERZZał nr 92017-07-26 18:09:5154
?46 KB POBIERZZał nr 102017-07-26 18:10:0654
?182.7 KB POBIERZZał nr 22017-07-26 18:10:2750
.DOC581.5 KB POBIERZSIWZ korekta 04.08.20172017-08-04 16:14:4161
.PDF5987.9 KB POBIERZrys. poglądwy (korekta 04.08)2017-08-04 16:16:2553
.PDF124.1 KB POBIERZprzedmiar robót cz. A załącznik nr 12 do SIWZ (korekta 04.08)2017-08-04 16:20:5358
.PDF140.8 KB POBIERZprzedmiar robót cz. B załącznik nr 13 do SIWZ (korekta 04.08)2017-08-04 16:21:4851
.PDF31.2 KB POBIERZodpowiedzi na pytania 2017-08-04 16:32:0851
.PDF9976.8 KB POBIERZdokumentacja techniczna cz. 22017-08-04 17:36:3246
.DOC246.5 KB POBIERZszczegółowa kalkulacja ceny ofertowej(wzór)-cz. A korekta 04.082017-08-04 21:00:3566
.DOC386.5 KB POBIERZszczegółowa kalkulacja ceny ofertowej(wzór)-cz. B korekta 04.082017-08-04 21:01:1859
?18.5 KB POBIERZZestawienie ofert2017-08-10 16:14:1673
.PDF41.2 KB POBIERZinformacja o unieważnieniu postępowania2017-08-17 12:45:3047

Autor : T.Nowicki
Zredagował(a) : Tadeusz Nowicki
Data wprowadzenia : 2017-07-26 17:53:48
Data ostatniej modyfikacji : 2017-07-26 17:55:38
Liczba wyświetleń : 457

Redaktor  Data modyfikacji 
Tadeusz Nowicki  26.07.2017 16:53pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 2648214