logo
logo
Prawo miejscowe » Uchwały Rady Gminy » 2005 - 2006
Uchwała nr XXIII/150/05 z dnia 9 lutego 2005 roku
A R T Y K U Ł   A R C H I W A L N Y
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2005

Uchwała Nr XXIII/150/05
Rady Gminy Latowicz
z dnia 9 lutego 2005 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2005.


Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. „d”, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 159 z późn. zm.) oraz art. 109, 122, 124 i 128 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) Rada Gminy Latowicz uchwala, co następuje:


§ 1

1) Ustala się dochody budżetu gminy na rok 2004, zgodnie z załącznikiem Nr 1, ogółem na kwotę
- 11.406.856,00 zł., w tym:
a) dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 1a, w wysokości – 792.497,00 zł

2) Ustala się wydatki budżetu gminy na rok 2004, zgodnie z załącznikiem Nr 2, ogółem na kwotę
- 10.266.744,00 zł., w tym:
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 2a, w wysokości – 792.497,00 zł

§ 2
1. W planie dochodów zabezpiecza się kwotę 1.495.186,00 zł na spłatę rat zaciągniętych kredytów krajowych w kwocie 186.360,00 zł i na spłatę rat zaciągniętych pożyczek krajowych w kwocie 1.308.826,00 zł

2. Wydatki nieznajdujące pokrycia w planie dochodów budżetu w kwocie 355.074,00 zł zostaną sfinansowane zaciągniętymi pożyczkami krajowymi w kwocie 355.074,00 zł

§ 3
1. Określa się :
1) przychody budżetu gminy na kwotę - 355.074,00 zł
2) rozchody budżetu gminy na kwotę - 1.495.186,00 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3.
2. Prognozę długu gminy na dzień 31 grudnia 2005 r. i lata następne stanowi załącznik Nr 4.

§ 4
Tworzy się rezerwę ogólną w kwocie 50.000,00 zł do dyspozycji Wójta Gminy, która zostanie wykorzystana przy przenoszeniu wydatków w ramach zmian w planie wydatków budżetu, dokonanych na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.

§ 5
Ustala się wydatki inwestycyjne na rok 2005 w wysokości 3.340.991,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5 oraz limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w wysokości 3.926.204,00 zł.

§ 6
Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, zawarty w załączniku Nr 6.

§ 7
Określa się plan przychodów i rozchodów gospodarki pozabudżetowej zgodnie z załącznikiem Nr 7

§ 8
W planie wydatków budżetu określa się, zgodnie z załącznikiem Nr 8 kwotę i zakres dotacji dla
a) samorządowe instytucje kultury – Biblioteka
b) Miasto Mińsk Mazowiecki

§ 9

Określa się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 34.576,00 zł oraz wydatki budżetu na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 34.576,00 zł.

§ 10
Upoważnia się Wójta Gminy do:
1. Dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

2. O zmianach w planie wydatków dokonywanych na podstawie upoważnień, o których mowa w ust. 1 pkt 1, Wójt Gminy poinformuje Radę Gminy w ramach :
1) informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2005 r., której przedstawienie przewiduje art. 135 ust.1 ustawy o finansach publicznych:
2) sprawozdania rocznego z wykonania budżetu gminy przedkładanego w myśl art. 136 ust. 1 ustawy o finansach publicznych.

§ 12
1. Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania krótkoterminowych kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy.
2. Suma zaciągniętych zobowiązań, o których mowa w ust. 1, nie może przekroczyć kwoty 200.000,00 zł.
3. Zaciągnięte kredyty i pożyczki, z przeznaczeniem na cel określone w ust. 1, podlegają spłacie w roku budżetowym.

§ 13
Określa się wysokość sumy, do której Wójt Gminy może samodzielnie zaciągnąć zobowiązania, na kwotę 2.000.000,00 zł.

§ 14
Upoważnia się Wójta Gminy do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach nie wykonujących bankowej obsługi gminy.

§ 15
Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 16
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005 r. i podlega ogłoszeniu w trybie przewidzianym dla aktów prawa miejscowego.

CZĘŚĆ OPISOWA

do budżetu gminy Latowicz na 2005 rok.

Wysokość dochodów i wydatków bieżących do budżetu gminy Latowicz na 2005 rok przyjęto w oparciu o przewidywane wykonanie budżetu gminy za rok 2004 oraz na podstawie informacji Ministra Finansów o wynikających z ustawy budżetowej na rok 2005 rocznych kwotach poszczególnych części subwencji ogólnej, planowanej na 2005 r., kwocie dochodów z tytułu udziałów we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, stanowiących dochód budżetu państwa.

Dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie ustawami przyjęto na podstawie informacji Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie Wydział Finansów i Budżetu o projektowanych wielkościach dotacji na 2005 rok. Dochody budżetu gminy na 2005 rok przyjęto w wysokości 11.406.856,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1, w tym dotacje na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 1a w wysokości 792.497,00 zł, tj. 6,95 % dochodów ogółem.

Wydatki budżetu gminy na 2005 rok przyjęto w wysokości 10.266.744,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, w tym wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone gminie ustawami zgodnie z załącznikiem Nr 2a w wysokości 792.497,00 zł, tj. 7,72 % wydatków ogółem.
Planowana łączna kwota długu na koniec 2004 roku stanowiła kwotę 3.228.535,00 zł, co stanowi 38,71 % przewidywanych dochodów 2004 roku i jest zgodnie z art. 114 ustawy o finansach publicznych. Wydatki inwestycyjne na 2005 rok stanowią kwotę 3.340.991,00 zł, tj.32,54 % w stosunku do wydatków ogółem.

Spłata rat zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz odsetek w 2005 roku stanowiła będzie kwotę 1.585,186,00 zł, co stanowi 13,90 % dochodów ogółem i jest zgodne z art. 113 ustawy o finansach publicznych. Łączna kwota długu na koniec 2005 roku wyniesie 1.998.423,00 zł, co stanowi 17.52 % dochodów ogółem i jest zgodne z art. 114 ustawy o finansach publicznych.

Rozchody budżetu gminy na 2005 r. obejmują spłatę pożyczek pomostowych zaciągniętych w 2004 roku na realizację inwestycji z udziałem środków pochodzących z UE z programu SAPARD.
- budowa sieci wodociągowej z m. Chyżyny (II etap), Transbór (I etap), Borówek – 527.839,00 zł
- budowa sieci wodociągowej w m. Transbór (II etap), Budy Wielgoleskie – 438.084,00 zł

Łącznie na ww. inwestycje środki z programu SAPARD stanowią kwotę 965.923,36 z ł i są dochodami 2005 roku (Dz. 010, r. 01010 § 6299), które po wpłynięciu na rachunek budżetu gminy zostaną przelane na spłatę pożyczek pomostowych zaciągniętych na ww. inwestycje wodociągowe.

Poszczególne pozycje planu dochodów 2004 roku według podziału klasyfikacji budżetowej na działy, rozdziały i paragrafy zostały zestawione w tabeli stanowiącej załącznik Nr 1 do uchwały w sprawie projektu uchwały budżetowej na 2005 rok. Plan dochodów na 2005 rok wg ważniejszych źródeł przedstawia się następująco:

Dz. 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO -1.136.496,00 zł

r. 01008 Melioracje wodne
§ 0690 – wpływy z różnych opłat – 1.900,00 zł - opłata melioracyjna na podstawie list sporządzanych przez Spółki Wodne

r. 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitarnych
§ 0830 – wpływy z usług – wpłaty za zużytą wodę – 60.000,00
§ 6290 – środki na dofinansowanie własnych inwestycji gminy pozyskane z innych źródeł – 103.800,00 zł w tym:
- wpłata mieszkańców miejscowości Latowicz Wymyśle na budowę gminnej oczyszczalni ścieków komunalnych oraz I etapu sieci kanalizacyjnej w m. Latowicz – 18.800 zł (47 gosp. * 400,00 zł- I rata)
- wpłaty mieszkańców na budowę wodociągu – 85.000,00 zł
§ 6299 – środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin – środki z funduszy UE – program SAPARD – 965.923,00 zł na dofinansowanie inwestycji zrealizowanych w 2004 r., tj:
- budowa sieci wodociągowej z przyłączami w m. Chyżyny (II etap), Transbór (I etap), Borówek – 527.839,00 zł
- budowa sieci wodociągowej z przyłączami w m. Transbór (II etap), Budy Wielgoleskie – 438.084,00 zł

r. 01095 Pozostała działalność
§ 0470 – wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości –
(Gminna Spółdzielnia – 2.363,00 zł, Bank Spółdzielczy w Mińsku Maz. O/ Latowicz – 110,00 zł).
§ 0750 – dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, j.s.t. lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze – 2.400,00 zł, w tym:
- czynsz dzierżawny od „POLKOMTEL” (Piaseczno) – 2.280,00 zł
- czynsz dzierżawny „RUCH” – 120,00 zł

Dz. 020 LEŚNICTWO - 2.777,00 zł

r. 02095 Pozostała działalność

§ 0750 – dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, j.s.t. lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze – dochody z tyt. dzierżawienia terenów łowieckich przez Koła Łowieckie:
- Mińsko-Mazowieckie Koło Łowieckie – obwód łowiecki Nr 102
- Koło Łowieckie „BATALION” w Warszawie – obwód Nr 103
- Koło Łowieckie „SOKÓŁ” w Warszawie – obwód łowiecki Nr 109
- Starostwo Powiatowe Garwolin

Dz. 600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ - 100.000,00 zł

r. 60016 Drogi publiczne gminne

§6290 –Środki z Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego w Warszawie na dofinansowanie ulepszenia drogi gminnej dojazdowej do gruntów rolnych –

„Przebudowa drogi gminnej Wielgolas – kolonie Latowicz od km 0+547 do km 2+910 – I etap – 100.000,00 zł



Dz. 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA - - 100.000,00 zł

r. 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami
§ 0840 – wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych – sprzedaż mienia komunalnego gminy 100.000,00 zł, w tym:
1. Oleksianka – działka Nr 134 zabudowana budynkiem spichlerza – 20.000,00 zł
2. 3 działki na osiedlu w Latowiczu – 20.000,00 zł + VAT
3. Sprzedaż Domu Nauczyciela w Dębem Małym dz. Nr 705/2 o pow. 1053 m2– 50.000,00 zł
4. Inne nieruchomości rolne – 10.000,00 zł

Dz. 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA – 71.812,00 zł

r. 75011 Urzędy Wojewódzkie
§ 2010 – dotacja celowa z budżetu państwa na finansowanie zadań z zakresu spraw obywatelskich, społecznych, obronnych – 60.731,00 zł

r. 75023 Urzędy Gmin
§ 0690 – wpływy z różnych opłat – 2.300,00 zł
– koszty egzekucyjne, prowizja za sprzedaż znaków skarbowych
§ 0750 – dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, j.s.t. lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze – czynsz mieszkaniowy i od powierzchni użytkowych budynków będących w zasobie mieszkaniowym gminy – 8.781,00 zł

Dz. 751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, - 5.266,00 zł
KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

r. 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa
§ 2010 – dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców w gminie - 886,00 zł

r. 75109 wybory do rad gmin, rad powiatów, sejmików województw oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie
§ 2010 – dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Rady Gminy – 4.380,00 zł


Dz. 754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLCZNE I OCHRONA - 500,00
PRZECIWPOŻAROWA

r. 75414 Obrona cywilna
§ 2010-dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na finansowanie spraw z zakresu obrony cywilnej – 500,00 zł

Dz. 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB – 2.064.952,00 zł
FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH
OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

r. 75601 Wpływ z podatku dochodowego od osób fizycznych
§ 0350 – podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, – 18.000,00 zł
opłacany w formie karty podatkowej – podatek pobierany jest przez

Urząd Skarbowy i przekazywany na rachunek Urzędu Gminy
§ 0920 – odsetki – 325,00 zł

r. 75615 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych,
podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych – 402.789,00 zł
§ 0310 – podatek od nieruchomości – 389.963,00 zł
§ 0320 – podatek rolny – 2.546,00 zł
§ 0330 – podatek leśny – 4.880,00 zł
§ 0340 – podatek od środków transportowych – 3.900,00 zł

r. 75616 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku
od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych – 733.832,00 zł

§ 0310 – podatek od nieruchomości – 195.990,00 zł
§ 0320 – podatek rolny – 405.442,00 zł
§ 0330 – podatek leśny – 19.300,00 zł
§ 0340 – podatek od środków transportowych – 55.000,00 zł
§ 0360 – podatek od spadków i darowizn – podatek pobierany jest przez Urząd Skarbowy – 2.000,00 zł
§ 0370 – podatek od posiadania psów – wzrost o 3,4 % - 600,00 zł
§ 0430 – wpływy z opłaty targowej – 12.000,00 zł
§ 0490 – wpływy z opłat za wydanie zaświadczeń o wpisie o działalności gospodarczej – 2.000,00 zł
§ 0500 – podatek od czynności cywilnoprawnych – podatek pobierany jest przez Urząd Skarbowy – 40.000,00 zł

r. 75618 Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na
podstawie ustaw
§ 0410 – wpływy z opłaty skarbowej – 21.000,00 zł
§ 0480 – wpływy z opłat za zezwolenie na sprzedaż alkoholu – 34.576,00 zł

r. 75619 Wpływy z różnych rozliczeń
§ 0460 – wpływy z opłaty eksploatacyjnej (wydobycie kopalin) – 4.000,00 zł

r. 75621 Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa
§ 0010 – podatek dochodowy od osób fizycznych – 846.430,00 zł
- 35.61 % wpływów podatku dochodowego od osób fizycznych zamieszkałych na terenie gminy. Informacja o planowanych dochodach z tytułu udziału gmin we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych nie ma charakteru dyrektywnego, a jedynie informacyjno- szacunkowy, ponieważ dochody podatkowe planowane są w budżecie państwa na podstawie szacunków i prognoz.

§ 0020 – podatek dochodowy od osób prawnych – 6,71% wpływów z podatku dochodowego od osób prawnych i jednostek nieposiadających osobowości prawnej, mających siedzibę na terenie gminy – 4.000,00 zł

Dz. 758 RÓŻNE ROZLICZENIA – 4.773.340,00 zł

r. 75801 Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu– 2.916.531,00 zł
terytorialnego

Część oświatowa subwencji ogólnej przeznaczona jest na pokrycie wydatków bieżących dot. zadań oświatowych realizowanych w szkołach podstawowych, gimnazjach i świetlicach szkolnych.

Wielkości części oświatowej subwencji ogólnej na 2005 r. wyliczono m.in. na podstawie danych o liczbie uczniów w roku szkolnym 2004/2005 wg stanu na dzień 10 września 2004 rok. (druki EN-8), danych dotyczących liczby nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego wykazanych w sprawozdaniach EN-3 na rok szkolny 2004/2005 oraz danych statystycznych zawartych w sprawozdaniach GUS (druki typu S) na rok szkolny 2004/2005.
W planowanej na rok 2005 kwocie części oświatowej subwencji ogólnej uwzględnione zostały m.in. środki na finansowanie:
- odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli będących emerytami i rencistami;
- wzrostu wydatków płacowych, wynikającego z zaplanowanej w projekcie ustawy budżetowej waloryzacji wynagrodzeń (średnioroczny wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej wynosi 103,0%).

r. 75807 Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin– 1.836.809,00 zł
Dla ustalenia części wyrównawczej subwencji ogólnej przyjmuje się dochody, które j.s.t. może uzyskać z podatku rolnego stosując średnią cenę skupu żyta, a z podatku leśnego – średnią cenę sprzedaży drewna, ogłoszone przez Prezesa GUS, a w przypadku innych podatków, stosując do ich obliczenia górne granice stawek podatków obowiązujące w danym roku, bez zwolnień, odroczeń, umorzeń oraz zaniechania poboru podatków.
Skutki finansowe wynikające z uchwał organów j.s.t. określających niższe stawki podatków oraz skutki finansowe decyzji, wydanych przez organy podatkowe, nie stanowią podstawy do zwiększenia części wyrównawczej subwencji ogólnej.
Część wyrównawcza subwencji ogólnej składa się z:
- kwoty podstawowej, którą otrzymują gminy, w których dochód podatkowy na 1 mieszkańca jest niższy od 92% średniego dochodu podatkowego na 1 mieszkańca kraju – 1.410.233,00 zł
- kwoty uzupełniającej – uzależnionej od gęstości zaludnienia w gminie w relacji do średniej gęstości zaludnienia w kraju – 426.576,00 zł

r. 75814 Różne rozliczenia finansowe
§ 0920 – odsetki od środków na rachunkach bankowych – 20.000,00 zł

Dz. 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE – 2.040.720,00 zł
r. 80101 Szkoły Podstawowe
§ 0750 – dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze – czynsz mieszkaniowy – 6.385,00 zł
§ 6299 – środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin – środki na dofinansowanie
budowy sali sportowej przy Zespole Szkół w Latowiczu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego realizowanej w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – 1.596.975,00 zł
§ 6330 – dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na budowę sali sportowej przy Zespole szkół w Latowiczu – 425.860,00 zł, z tego:
- 212.930,00 zł – dotacja Ministerstwa Gospodarki i Pracy przekazywana przez Urząd Wojewódzki
- 212.930,00 zł – dotacja z MENiS

r. 80113 Dowożenie uczniów do szkół
§ 0830 – wpływy z usług – 11.500,00 zł – częściowa odpłatność za zakupione bilety miesięczne dla uczniów dojeżdżających do szkół podstawowych i gimnazjum na terenie gminy (5,00 zł miesięcznie)

Dz. 851 OCHRONA ZDROWIA – 73.363,00 zł
r. 85121 Lecznictwo ambulatoryjne
§ 0750 – dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, j.s.t. lub innych jednostek zaliczanych od sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze –
w tym:
- czynsz za wydzierżawienie budynków Ośrodków Zdrowia w Latowiczu i Wielgolesie – 69.552,00 zł (21,00 zł x 276 m2 x 12 m-cy)
- czynsz mieszkaniowy – 2.311,00 zł – dotyczy mieszkania zajmowanego przez lekarza w Ośrodku Zdrowia w Latowiczu, zwrot za rozmowy telef.- 1.500,00 zł

Dz. 852 POMOC SPOŁECZNA – 733.500,00 zł
r. 85212 Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne
i rentowe z ubezpieczenia społecznego
§ 2010 – dotacja celowa z budżetu państwa na wypłatę świadczeń rodzinnych – 585.000,00 zł

r. 85213 Składki na ubezpieczenia zdrowotne za osoby pobierające niektóre
świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne
§ 2010 – dotacja celowa z budżetu państwa na przelew ww. składek – 4.000,00 zł

r. 85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne
§ 2010- dotacja celowa z budżetu państwa na wypłatę świadczeń socjalnych dla podopiecznych (zasiłków stałych, wyrównawczych, okresowych, dla kobiet w ciąży, zakup opału, odzieży)- 53.000,00 zł
§ 2030 – dotacja celowa z budżetu państwa na wypłatę zasiłków okresowych – 6.000,00

r. 85219 – Ośrodki Pomocy Społecznej
§ 2010 – dotacja celowa z budżetu państwa na finansowanie zadań bieżących Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Latowiczu (płace wraz z pochodnymi od płac pracowników, wydatki bieżące) – 84.000,00 zł

r. 85228 – Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze
§ 0830 – wpływy z usług – odpłatność za usługi opiekuńcze świadczone przez opiekunkę domową. Opłaty pobierane są w wysokości ustalonej przez Radę Gminy w Latowiczu i uzależnione są od dochodów osób korzystających z ww. usług – 1.500,00 zł

Dz. 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – 122.000,00 zł
r. 85401 Świetlice szkolne
§ 0830 – wpływy z usług – 122.000,00 zł (odpłatność za dożywianie uczniów w szkołach)
(Szkoła Latowicz – 167 osób x 1,50 zł x 20 dni x 10 m-cy = 50.00,00 zł
Szkoła Wielgolas – 240 osób x 1,50 zł x 20 dni x 10 m-cy = 72.000,00 zł).

Dz. 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA - 182.130,00 zł
r. 90095 Pozostała działalność
§ 6260 – dotacja z EFRWP na budowę wagi samochodowej na wysypisku odpadów komunalnych w Latowiczu – 22.130,00 zł
§ 6299 – środki na dofinansowanie zadań realizowanych w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich” – 160.000,00 zł

Objaśnienia do niektórych pozycji wydatków:

W projekcie budżetu gminy na 2005 r. zaplanowano środki na podwyżki wynagrodzeń w wys. 3,0 % w stosunku do wynagrodzeń 2004 roku.

Występujący po stronie wydatków § 4040 – dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. trzynastki, stanowi 8,5% wykonania funduszu płac za 2004 r. Składki na ubezpieczenia społeczne (§ 4110) w wys. 17,23%, składki na Fundusz Pracy (§ 4120) w wysokości 2,45% przyjęto od planowanego funduszu płac (§§ 3020, 4010) oraz od dodatkowych wynagrodzeń rocznych (§ 4040).

Odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych przyjęto dla nauczycieli w wysokości 110 % kwoty bazowej przyjętej w ustawie budżetowej na 2004 r., dla pozostałych pracowników 710,00 zł na etat (37,5% przewidywanego przeciętnego wynagrodzenia za II półrocze 2004 r.), dla nauczycieli emerytów i rencistów przyjęto odpis obowiązujący w 2004 r. tj. 749,00 zł na 1 osobę.

Zaplanowana na 2005 r. kwota części subwencji oświatowej ogólnej w wysokości 2.916.531,00 zł nie pokrywa planowanych bieżących wydatków związanych z utrzymaniem szkół podstawowych, gimnazjum, świetlic szkolnych, które łącznie stanowią kwotę – 3.310.944,00 zł, tj. 32,26 % wydatków ogółem. Subwencja nie pokrywa bieżących wydatków w oświacie w kwocie 394.413,00 zł, tj. 11,91 % wydatków.

Dz. 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWO – 722.396,00 zł
r. 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi
§ 6050 – wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – 714.496,00 zł,
- Budowa gminnej oczyszczalni ścieków komunalnych oraz I etapu sieci kanalizacyjnej w m. Latowicz
Ogółem wartość inwestycji stanowi kwotę 3.880.000,00 zł, realizowana będzie w latach 2005-2006. Na 2005 r. w budżecie gminy zaplanowano kwotę 644.496,00 zł.
Źródła finansowania:
- środki własne (budżetowe) – 408.292,00 zł
- pożyczka z WFOŚ i GW, która będzie zrefundowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (inwestycja realizowana w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego) – 236.204,00 zł
- budowa zasilania elektroenergetycznego i stacji transformatorowej dla zasilania oczyszczalni ścieków komunalnych w Latowiczu – 60.000,00 zł – środki budżetowe,
- wykonanie projektów zamiennych budowy sieci wodociągowych z przyłączami w miejscowościach: Oleksianka, Strachomin, Dębe Małe, Budziska, Gołełąki, Generałowo, Redzyńskie – 5.000,00 zł – środki budżetowe
- wykonanie projektów budowlanych sieci wodociągowych z przyłączami oraz zasileń pierścieniowych na terenie gminy Latowicz wraz z wykonaniem map w niezbędnym zakresie – 5.000,00 – środki budżetowe

r. 01030 Izby Rolnicze
§ 2850- wpłaty gmin na rzecz Izb Rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego ( wraz z odsetkami) – 7.900,00 zł

Dz. 020 LEŚNICTWO – 1.000,00 zł
r. 02095 Pozostała działalność
§ 4300 – zakup usług pozostałych – poszukiwanie szkodników sosny w lasach niepaństwowych – 1.000,00 zł

Dz. 600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ –418.125,00 zł
r. 60016 Drogi publiczne gminne
§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia – zakup piasku, żwiru, pospółki, kruszywa, żużlu,
wydatki związane z zimowym utrzymaniem dróg i drobnymi remontami – 5.000,00 zł
§ 4270 – zakup usług remontowych – 327.930,00 zł w tym:
- zimowe utrzymanie dróg, drobne remonty dróg gminnych – 51.813,00 zł
- remonty dróg – środki samorządowe – 50.000,00 zł
- remont chodnika na ul. Kościuszki w Latowiczu – 25.000,00 zł
- ulepszenie drogi dojazdowej do gruntów rolnych – Przebudowa drogi gminnej Wielgolas – kolonie Latowicz od km 0+547 do km 2+910 – I etap 201.116,60 zł  201.117,00 zł
§ 6050 – wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – Przebudowa drogi powiatowej Kiczki – Kamionka – Latowicz na odcinku 1670 mb – stabilizacja gruntu cementem – 85.195,00 zł

Dz. 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWA – 23.000,00 zł
r. 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami
§ 4300 – zakup usług pozostałych – wydatki związane z wyceną nieruchomości,
rozgraniczeniami działek, ogłoszenia w prasie o sprzedaży mienia komunalnego, regulacja stanu prawnego nieruchomości, zaprojektowanie i wydzielanie działek budowlanych w Latowiczu – 23.000,00 zł

Dz. 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNA – 1.089.492,00 zł
r. 75011 Urzędy Wojewódzkie – 60.731,00 zł – środki w ramach przyznanej dotacji przeznaczono na:
- płace wraz z pochodnymi od płac dla pracowników prowadzących sprawy społeczne, obywatelskie, obronne (§ 4010, 4040, 4110, 4120) – 44.355,00 zł
§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia – art. biurowe, papiernicze,
środki czystości– 6.000,00 zł
§ 4260 – zakup energii elektrycznej, gazu, wody – 2.800,00 zł
§ 4300 – zakup usług pozostałych – usługi pocztowe, telekomunikacyjne, asenizacyjne, serwis oprogramowania komputerowego – 5.856,00 zł
§ 4410 – podróże służbowe krajowe – 300,00 zł
§ 4440 – odpisy na ZFŚS – ( 2 osoby x 695,68 zł) – 1.420,00 zł

r. 75022 Rady Gmin
§ 3030 – różne wydatki na rzecz osób fizycznych – 60.500,00 zł
w tym m.in.:
- Sesje Rady Gminy 9 x 14 osób x 100,00 zł = 12.600,00 zł
- udział sołtysów w Sesjach RG 9 x 18 osób x 50,00 zł = 8.100,00 zł
- Komisje: 3 komisje x 10 posiedzeń x 6 osób x 100,00 zł = 18.000,00 zł
1 komisja x 10 posiedzeń x 5 osób x 100,00 zł = 5.000,00 zł
1 komisja x 12 posiedzeń x 5 osób x 100,00 zł = 6.000,00 zł
- Dieta Przewodniczącego Rady Gminy 900,00 zł x 12 m-cy = 10.800,00 zł
§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia – zakup kawy i herbaty – 2.000,00 zł

r. 75023 Urzędy Gmin – 965.761,00 zł, w tym:
- płace pracowników wraz z pochodnymi od płac (§ 4010, 4040, 4110, 4120) – 647.571,00 zł
- wpłaty na PFRON (§ 4140) – 5.000,00 zł
- zakup art. papierniczych, biurowych, środków czystości, art. bhp., sprzętu biurowego, druków, art. gospodarczych ( § 4210) – 98.000,00 zł
- zakup energii: elektrycznej, gazowej, wody- 11.500,00 zł
- badania okresowe pracowników - 1.000,00
- m.in.: usługi telekomunikacyjne, pocztowe, asenizacyjne, serwis systemu alarmowego, serwis oprogramowania komputerowego, obsługa prawna Urzędu Gminy, szkolenia pracowników
(§ 4300) – 129.000,00 zł
- podróże służbowe krajowe – delegacje służbowe (§ 4410) – 13.000,00 zł
- ubezpieczenie wyposażenia UG ( § 4430) – 3.900,00 zł
- odpisy na ZFŚS ( § 4440) – 14.790,00 zł
§ 6050 – wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – 42.000,00 zł - zakup komputerów i oprogramowania do Urzędu Gminy

r. 75095 Pozostała działalność
§ 4300 – zakup usług pozostałych - koszty egzekucyjne – 500,00 zł

Dz. 751 URZEDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, - 5.266,00 zł
KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA

r. 75101 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa
§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia – art. biurowe papiernicze dot. aktualizacji stałego rejestru wyborców w gminie – 250,00 zł
§ 4300 – zakup usług pozostałych – dot. aktualizacji stałego rejestru wyborców w gminie – 636,00 zł

r. 75109 Wybory do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw oraz referenda gminne, powiatowe i wojewódzkie – wydatki związane z przeprowadzeniem wyborów uzupełniających do Rady Gminy

Dz. 754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA – 130.892,00 zł
PRZECIWPOŻAROWA

r. 75412 Ochotnicze Straże Pożarne – 125.392,00zł, w tym:
- wynagrodzenia wraz z pochodnymi od wynagrodzeń kierowców samochodów strażackich – (§ 4010, 4040, 4110, 4120) – 3.664,00 zł
- wpłaty na PFRON - (§ 4140) – 50,00 zł
- wynagrodzenia bezosobowe – wynagrodzenia z tytułu umów zleceń – 46.000,00 zł
- zakup paliwa do samochodów bojowych, motopomp, zakup sprzętu przeciwpożarowego, umundurowania – 32.000,00 zł (§ 4210), w tym 15.000,00 zł stanowią środki samorządowe mieszkańców wsi.
- remonty samochodów, motopomp, badanie techniczne pojazdów, inne wydatki – 24.000,00 zł, (§ 4300), w tym 5.000,00 zł stanowią środki samorządowe mieszkańców wsi
- zakup energii – 7.000,00 zł (§ 4260) dot. ogrzewania garaży OSP Latowicz i OSP Redzyńskie
- badania okresowe kierowców (§ 4280) – 1.500,00 zł
- ubezpieczenie samochodów strażackich, strażaków ( § 4430) – 11.000,00 zł
- odpis na ZFŚS – 178,00 zł
r. 75414 Obrona cywilna
§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia dot. obrony cywilnej – 200,00 zł
§ 4300 – zakup usług pozostałych – dot. obrony cywilnej – 300,00 zł

r. 75495 Pozostała działalność – 5.000,00 zł
§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia – zakup paliwa dla potrzeb – 5.000,00 zł
Komisariatu Policji w Mrozach

Dz. 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I – 39.500,00 zł
OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADA-JĄCYCH OSOBOWOŚCI
PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM

r. 75647 Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych
§ 4100 – prowizja inkasentów za pobór łącznego zobowiązania pieniężnego – 39.500,00 zł

Dz. 757 OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO– 90.000,00 zł

r. 75702 Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

§ 8070 – odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek. – 90.000,00 zł

Dz. 758 RÓŻNE ROZLICZENIA – 50.000,00 zł

r. 75818 Rezerwy ogólne i celowe
§ 4810 – rezerwy na nieprzewidziane wydatki – 50.000,00 zł

Dz. 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE – 5.411.074,00 zł

r. 80101 Szkoły podstawowe – 3.950.936,00 zł
w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników oraz pochodne od wynagrodzeń
(§ 3020, 4010, 4040, 4110, 4120) – 1.503.997,00 zł
- wpłaty na PFRON (§ 4140) – 3.218,00 zł
- zakup opału, środków czystości, art. biurowych, papierniczych, bhp, prenumerata czasopism (§ 4210) – 106.000,00 zł
-zakup pomocy naukowych– 6.500,00 zł
- zakup energii: elektrycznej, gazowej, wody (§ 4260)– 40.800,00 zł
- badania okresowe pracowników (§ 4280) – 2.620,00 zł
- usługi telekomunikacyjne, pocztowe, asenizacyjne, drobne remonty, naprawa sprzętu biurowego, serwis oprogramowania komputerowego, serwis systemu alarmowego, pozostałe usługi (§ 4300) – 74.000,00 zł
- delegacje służbowe pracowników (§ 4410) – 3.700,00 zł
- ubezpieczenie wyposażenia (§ 4430) – 2.550,00 zł
- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (§ 4440)– 78.251,00 zł
- wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – 2.129.300,00 zł
Budowa sali sportowej przy zespole Szkół w Latowiczu. Wartość zadania ogółem 2.800.000,00 zł. Inwestycja realizowana w latach 2005-2006. Plan na 2005r. – 2.129.300,00 zł.
Źródła finansowania:
- środki budżetowe – 106.465,00 zł
- środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z tytułu dofinansowania zadania realizowanego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – 1.596.975,00 zł
- dotacja z Ministerstwa Gospodarki i Pracy – 212.930,00 zł
- dotacja z MENiS – 212.930,00 zł

r. 80104 Przedszkola – 110.818,00 zł w tym:
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi od wynagrodzeń - (§ 3020, 4010,4040, 4110, 4120) – 95.111,00 zł
- dotacja celowa do przekazania Miastu Mińsk Mazowiecki – za – 3.498,00 zł
uczęszczanie dziecka do Przedszkola w Mińsku Maz.
- wpłaty na PFRON (§ 4140)– 232,00 zł
- zakup środków czystości, art. bhp (§ 4210)– 2.100,00 zł
- zakup pomocy naukowych (§ 4240) – 700,00 zł
- zakup energii: elektrycznej, gazowej, wody (§ 4260) – 2.900,00 zł
- badania okresowe pracowników ( § 4280)– 150,00 zł
- usługi telekomunikacyjne, asenizacyjne, prenumerata czasopism (§ 4300)– 1.400,00 zł
- delegacje służbowe (§ 4410)– 250,00 zł
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (§ 4440)– 4.477,00 zł
r. 80110 Gimnazja – 1.199.670,00 zł ,w tym:
- wynagrodzenia wraz z pochodnymi od wynagrodzeń pracowników (§ 3020, 4010, 4040, 4110, 4120) – 1.023.970,00 zł
- wpłaty na PFRON (§ 4140)– 3.200,00 zł
- zakup środków czystości, art. bhp, art. gospodarczych, wyposażenia– 45.500,00 zł
(§ 4210)
- zakup pomocy naukowych (§4240) – 9.000,00 zł
- zakup energii: elektrycznej, gazowej, wody (§ 4260) – 31.000,00 zł
- badania okresowe pracowników ( § 4280)– 1.180,00 zł
- usługi telekomunikacyjne, pocztowe, asenizacyjne, serwis systemu alarmowego,
drobne remonty (§ 4300) – 34.000,00 zł
- delegacje służbowe (§ 4410)– 2.500,00 zł
- ubezpieczenie wyposażenia (§ 4430) – 3.200,00 zł
- odpisy na ZFŚS (§ 4440) – 46.120,00 zł

r. 80113 Dowożenie uczniów do szkół
- zakup biletów miesięcznych dla uczniów dojeżdżających do szkół podstawowych i gimnazjum (§ 4300) – 112.000,00, w tym:
- do Zespołu Szkól w Wielgolesie – 36.000,00 zł – dowożonych 104 dzieci
- do Zespołu Szkól w Latowiczu – 65.000,00 zł – dowożonych 155 dzieci
- dowożenie dzieci do Szkól Specjalnych – 11.000,00 zł
r. 80146 Placówki dokształcania i doskonalenia nauczycieli
- odpis w wys. 1% od planowanego funduszu płac na dokształcanie i doskonalenie
zawodowe nauczycieli (60% przekazywane do Starostwa, 40% do dyspozycji dyrektorów
szkół) – 15.929,00 zł

r. 80195 Pozostała działalność
§ 4440 - odpis na ZFŚS dla nauczycieli emerytów i rencistów – 21.721,00 zł

Dz. 851 OCHRONA ZDROWIA – 99.033,00 zł

r. 85121 Lecznictwo ambulatoryjne – 64.457,00 zł w tym:
- wynagrodzenia osobowe wraz z pochodnymi od wynagrodzeń pracowników obsługi 1,5 etatu (§ 4010, 4040, 4110, 4120) – 28.502,00 zł
- wpłaty na PFRON (§ 4140) – 400,00 zł
- zakup art. gospodarczych, bhp, środków czystości, materiałów – 10.000,00 zł
do remontu (§4210)
- energia elektryczna, gazowa, woda(§ 4260) – 15.000,00 zł
- zakup usług zdrowotnych – badania okresowe pracowników – 200,00 zł
- usługi asenizacyjne, telekomunikacyjne, pocztowe, drobne remonty– 8.754,00 zł
(§ 4300)
- odpisy na ZFŚS (§ 4440) – 1.301,00 zł
- różne opłaty i składki – ubezpieczenie budynków OZ (§ 4430) – 300,00 zł

r. 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi – 34.576,00 zł
§ 4170 – wynagrodzenia bezosobowe - wynagrodzenia dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – 9.600,00 zł
§ 4210 – zakup książek, czasopism o tematyce związanej z przeciwdziałaniem alkoholizmowi, o wychowaniu młodzieży w trzeźwości – 5.000,00 zł
§ 4300- wynagrodzenie Konsultanta w Gminnym Punkcie Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, organizowania szkoleń dla młodzieży i dzieci na tematy zw. z alkoholizmem, pokrycie kosztów pobytu dzieci na koloniach letnich itp. – 19.976,00 zł

Dz. 852 POMOC SPOŁECZNA – 950.800,00 zł

r. 85212 Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i
rentowe z ubezpieczenia społecznego - 585.000,00 zł
- świadczenia społeczne – zasiłki rodzinne i inne świadczenia (§ 3110) - 573.300,00 zł
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi od
wynagrodzeń (§ 4010, § 4110, § 4120) – 8.541,00 zł
- zakup artykułów biurowych (§ 4210) - 659,00 zł
- serwis oprogramowania komputerowego i inne usługi (§ 4300) - 2.500,00 zł

r. 85213 Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre
świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne
§ 4130 – składki na ubezpieczenia zdrowotne – 4.000,00 zł

r. 85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne – 164.000,00 zł
z tego kwotę 59.000,00 zł stanowi dotacja z Urzędu Wojewódzkiego na wypłatę zasiłków a kwotę 90.000,00 zł stanowią środki własne gminy. Planowane wydatki zabezpieczają wypłatę zasiłków stałych, okresowych, zasiłków dla kobiet w ciąży, zakup opału dla podopiecznych, zakup obuwia, odzieży (§ 3110).

r. 85215 Dodatki mieszkaniowe – 1.500,00 zł
środki na wypłatę dodatków mieszkaniowych dla osób uprawnionych

r. 85219 Ośrodki pomocy społecznej – 158.700,00 zł

w tym:
- wynagrodzenia pracowników wraz z pochodnymi od wynagrodzeń ( § 4010, 4040, 4110, 4120) – 131.250,00 zł
- zakup art. gospodarczych, papierniczych, biurowych, bhp – 5.310,00 zł
- energia elektryczna (§ 4260) – 700,00 zł
- badania okresowe pracowników (§ 4280) – 500,00 zł
- usługi telekomunikacyjne, pocztowe, asenizacyjne, serwis oprogramowania komputerowego (§ 4300) – 13.100,00 zł
- delegacje służbowe, ryczałty samochodowe (§ 4410) – 5.000,00 zł
- odpis na ZFŚS – 2.840,00 zł

r. 85228 Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze – 12.600,00zł w tym:
- wynagrodzenia wraz z pochodnymi od wynagrodzenia opiekunki domowej 0,5 etatu
(§ 4010, 4040, 4120) – 12.090,00 zł
- zakup art. bhp (§ 4220) – 155,00 zł
- odpisy na ZFŚS (§ 4440) – 355,00 zł
r. 85295 Pozostała działalność
§ 3110- świadczenia społeczne – środki na dożywianie uczniów w szkołach podstawowych i gimnazjum – 25.000,00 zł

Dz. 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA – 373.988,00 zł

r. 85401 świetlice szkolne – 371.741,00 zł

- wynagrodzenia pracowników i pochodne od wynagrodzeń ( § 3020, 4010,
4040,4110,4120) – 210.001,00 zł
- wpłaty na PFRON – 1.270,00 zł
- zakup wyposażenia do świetlic, do stołówek (§ 4210) – 20.000,00 zł
- zakup środków żywności (§ 4220) – 122.000,00 zł
- zakup energii: elektrycznej gazowej, wody (§ 4260) – 4.500,00 zł
- badania okresowe pracowników (§ 4280) – 450,00 zł
- naprawa sprzętu kuchennego, pozostałe usługi (§ 4300) – 4.000,00 zł
- odpisy na ZFŚS (§ 4440) – 9.520,00 zł

r. 85495 Pozostała działalność
§ 4440 – odpis na ZFŚS dla nauczycieli emerytów i rencistów – 2.247,00 zł
(przyjęto odpis w wys. 749,00 zł na 1-go emeryta, rencistę)

Dz. 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA – 780.255,00 zł
r. 90015 oświetlenie ulic, placów i dróg – 163.500,00 zł
§ 4260 – zakup energii – dot. oświetlenia drogowego, ulicznego – 65.000,00 zł
§ 4270 – zakup usług remontowych – konserwacja oświetlenia drogowego- 98.500,00 zł

r. 90095 Pozostała działalność – 616.755,00 zł
– wynagrodzenia wraz z pochodnymi od wynagrodzenia – 35.011,00 zł
konserwatora SUW Chyżyny (§§ 4010, 4040, 4110, 4120)
§ 4170 – wynagrodzenia bezosobowe – wynagrodzenia z tytułu umów zleceń – 1.880,00 zł
§ 4210 – zakup materiałów i wyposażenia – dot. gospodarki – 22.923,00 zł

komunalnej gminy, w tym wydatki związane z SUW Chyżyny (5.000,00 zł), środki samorządowe 5.000,00 zł
§ 4260 – zużycie energii elektrycznej na SUW Chyżyny – 27.000,00 zł
§ 4300 – zakup usług pozostałych – 156.831,00 zł - wydatki związane z selektywną zbiórką odpadów komunalnych – 48.150,00 zł, utrzymanie wysypiska odpadów komunalnych, nadzór nad gminnym wysypiskiem odpadów komunalnych – 5.628,00 zł, utrzymanie porządku na placach, chodnikach, na zieleńcu w Latowiczu, wydatki związane z eksploatacją SUW Chyżyny (14.000,00 zł), opłata za zanieczyszczanie środowiska – 10.000,00, opłata z tytułu użytkowania gruntów pokrytych wodą – 606,00, środki samorządowe mieszkańców wsi – 20.000,00 zł, pozostałe wydatki – 58.447,00 zł, w tym remonty budynków będących pod zarządem Gminy
§ 4440 – odpis na ZFŚS – 710,00 zł
§ 6050 – wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych – 370.000,00 zł
– Budowa wagi samochodowej na wysypisku odpadów komunalnych w Latowiczu,
wartość zadania – 90.000,00 zł
Źródła finansowania:
- środki budżetowe – 9.000,00
- pożyczka z WFOŚ i GW – 58.870,00 zł
- środki z EFRWP – 22.130,00 zł
– Adaptacja połączona z remontem oraz wyposażeniem obiektów publicznych w m. Latowicz dla potrzeb funkcji kulturalnych. Kształtowanie centrum wsi Latowicz poprzez budowę placów, parkingów, chodników i oświetlenia ulicznego – 200.000,00 zł
Źródła finansowania:
- środki budżetowe – 40.000,00 zł
- dotacja z Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich” – 160.000,00 zł
- Termomodernizacja budynku Posterunku Policji w Latowiczu.
Wartość zadania - 80.000,00 zł
Źródła finansowania:
- środki budżetowe 20.000,00 zł
- pożyczka z WFOŚ i GW – 60.000,00 zł

Dz. 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO – 61.923,00

r. 92116 Biblioteki – 61.923,00 zł,
§ 2480 – dotacja z budżetu na finansowanie biblioteki

Dz. 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORT – 20.000,00 zł

r. 92695 Pozostała działalność
§ 4210 - zakup sprzętu sportowego dla dzieci i młodzieży szkolnej, LZS – 5.000,00 zł
§ 4300 - wydatki związane z wyjazdem dzieci i młodzieży szkolnej, młodzieży pozaszkolnej na zawody sportowe, budowa boiska sportowego w Latowiczu – 15.000,00 zł
Autor : Skarbnik Gminy
Zredagował(a) : 
Data wprowadzenia : 2005-08-04 13:47:33
Data ostatniej modyfikacji : 2005-08-04 13:47:33
Liczba wyświetleń : 1047

Redaktor  Data modyfikacji 
Przemysław Wróbel  04.08.2005 14:15pokaż tą wersję
Przemysław Wróbel  17.01.2012 14:35pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 2648217