logo
logo
Rada Gminy » Protokoły z sesji 2002-2006
PROTOKÓŁ NR II/02

27 listopada 2002 roku

PROTOKÓŁ NR II/02

z sesji Rady Gminy w Latowiczu
odbytej dnia 27 listopada 2002 roku
w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Latowiczu



1
OTWARCIE SESJI RADY GMINY

Przewodniczący Rady Gminy Jerzy Papiński o godzinie 9.30. otworzył sesję i po powitaniu wszystkich obecnych oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji (listy obecności radnych, sołtysów oraz gości stanowią załączniki do niniejszego protokołu).
W sesji uczestniczyli:
1. Bogdan Świątek – Wójt Gminy.
2. Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy.
Obradom przysłuchiwał się redaktor Sławomir Stosio z mińskiego tygodnika „Nowy Dzwon”.

2
UCHWALENIE PORZĄDKU OBRAD

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił przekazany wcześniej wszystkim radnym następujący, proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji Rady Gminy.
2. Uchwalenie porządku obrad.
3. Interpelacje i zapytania radnych.
4. Podjęcie uchwały w sprawie powołania i ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Gminy w Latowiczu.
5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Latowicz.
6. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad przyznawania i wysokości diet radnym oraz zwrotu kosztów podróży służbowych.
7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad przyznawania diet przewodniczącym organów wykonawczych sołectw na terenie gminy Latowicz.
8. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia osób do składania oświadczeń woli w imieniu gminy Latowicz.
9. Podjęcie uchwały w sprawie wskazania osób uprawnionych do do dokonywania czynności prawnych polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek w imieniu gminy Latowicz.
10. Udzielenie odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania radnych.
11. Sprawy różne.
12. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.
13. Zamknięcie sesji Rady Gminy.
Przewodniczący poprosił Radę o wyrażenie stanowiska odnośnie proponowanego porządku obrad.
Głos zabrał Wójt Gminy. Na wstępie zaproponował włączenie do przedstawionego porządku obrad punktu „5a”, w brzmieniu: „Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady Gminy do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta Gminy”. Wójt powiedział, iż podobne uchwały podjęto także w innych gminach. Czynności, o których traktuje uchwała to m.in. wypisywanie delegacji, udzielanie urlopów. Następnie Wójt zaproponował dalsze zmiany w przedstawionym porządku obrad. Stwierdził, że po konsultacji z radcą prawnym niepotrzebne okazuje się podjęcie uchwał zawartych w punktach „8” oraz „9”. Jest to spowodowane faktem, iż zmieniona ustawa o samorządzie gminnym przekazuje kompetencje o których mowa w treści przedmiotowych uchwał Wójtowi Gminy i ewentualnie upoważnionemu przez niego zastępcy. Wobec powyższego Wójt zaproponował zdjęcie z porządku obrad punktów „8” i „9” oraz wprowadzenie w to miejsce dwóch nowych punktów o następującej treści:
„8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXIV/240/02 Rady Gminy w Latowiczu z dnia 9 października 2002r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie dla gminy Latowicz na sfinansowanie wydatków związanych z wykonaniem sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Wielgolas.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Latowicz na 2002 rok.”
Ponieważ więcej wniosków do zaproponowanego porządku obrad nie wniesiono, Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie porządek obrad z uwzględnieniem zmian proponowanych przez Wójta Gminy.
Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie przyjęła porządek obrad ze zmianami proponowanymi przez Wójta .
Uchwalony porządek obrad przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie sesji Rady Gminy.
2.Uchwalenie porządku obrad.
3. Interpelacje i zapytania radnych.
4. Podjęcie uchwały w sprawie powołania i ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Gminy w Latowiczu.
4a. Podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta Gminy.
5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Latowicz.
6. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad przyznawania i wysokości diet radnym oraz zwrotu kosztów podróży służbowych.
7. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad przyznawania diet przewodniczącym organów wykonawczych sołectw na terenie gminy Latowicz.
8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę Nr XXXIV/240/02 Rady Gminy w Latowiczu z dnia 9 października 2002r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie dla gminy Latowicz na sfinansowanie wydatków związanych z wykonaniem sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Wielgolas.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Latowicz na 2002r.
10. Udzielenie odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania radnych.
11. Sprawy różne.
12. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.
13. Zamknięcie sesji Rady Gminy.
Przystąpiono do realizacji kolejnych punktów uchwalonego porządku obrad.


3
ZAPYTANIA I INTERPELACJE RADNYCH

Radni nie złożyli żadnych zapytań ani interpelacji.


4
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE POWOŁANIA I USTALENIA SKŁADÓW OSOBOWYCH STAŁYCH KOMISJI RADY GMINY W LATOWICZU

Głos zabrał Bogdan Świątek – Wójt Gminy. Stwierdził, iż w jego przekonaniu dążyć należy do sytuacji, w której funkcjonować będą cztery komisje (zamiast dotychczasowych pięciu), w skład każdej z nich wchodzić będzie trzech radnych (oprócz Komisji Rewizyjnej liczącej pięciu członków) a każdy radny pracować będzie tylko w jednej komisji. Wójt powiedział, iż wpłynie to na oszczędności finansowe oraz wyeliminuje żenujące sytuacje polegające na kilkakrotnym referowaniu tych samych spraw, tym samym radnym na posiedzeniach kilku różnych komisji. W chwili obecnej postulowane zmiany nie są możliwe do przeprowadzenia ze względu na istniejące zapisy w Statucie ale należy mieć je na uwadze w związku z konieczną do realizacji zmianą Statutu Gminy mającą na celu dostosowanie go do obowiązujących aktualnie przepisów prawnych (zwłaszcza do zmienionej na skutek likwidacji Zarządu Gminy, ustawy o samorządzie gminnym). Przy konstruowaniu nowego Statutu można pomyśleć o wprowadzeniu stosownego zapisu mówiącego o powołaniu czterech komisji oraz pracy każdego radnego tylko w jednej komisji.
Głos zabrał radny Tadeusz Szczepńczyk. Stwierdził, iż widzi szereg zalet pracy radnego w kilku komisjach np. wyrobienie sobie lepszego rozeznania w poruszanej na posiedzeniach tematyce. Oprócz tego należy wziąć pod uwagę, że
wzrosły kompetencje Wójta Gminy. W tej sytuacji dla zachowania prawidłowej orientacji w bieżących sprawach gminy wydaje się korzystniejsza praca radnego w kilku komisjach i rezygnowanie radnych z tej możliwości byłoby niewskazane.
Głos zabrał radny Witold Kłos. Poparł swojego przedmówcę oraz dodał, że komisje w uszczuplonych, trzyosobowych składach przeciążone będą pracą przez co nie będą mogły w prawidłowy sposób spełniać swojej roli (np. Komisja Budżetowa w okresie poprzedzającym uchwalenie budżetu gminy).
Głos zabrał radny Andrzej Giziński. Powiedział, iż wobec faktu wykształcenia się tradycji polegającej na tym, iż każda z komisji zajmuje się różnorodną tematyką („wszystkim”), nie widzi potrzeby pracy radnego w kilku komisjach.
Pan radny Tadeusz Szczepańczyk spytał czy powołane dzisiaj komisje składać się będą tylko z radnych ?
Wójt Gminy odpowiedział, że w skład komisji mogą wchodzić wyłącznie radni. Inne osoby mogą być zapraszane na posiedzenia komisji ale nie przysługuje im dieta oraz nie posiadają prawa do głosowania.
Ponieważ nie było więcej pytań, Przewodniczący Rady zaproponował przegłosowanie obu wariantów (tzn. dotychczasowego oraz proponowanego przez Wójta Gminy), mówiących o organizacji pracy komisji Rady Gminy.
Jako pierwszy głosowany był wariant docelowy sugerowany przez Wójta tzn. cztery komisje oraz praca radnego tylko w jednej komisji.
Rada Gminy w obecności 15 radnych, 4 głosami „za” przy 6 głosach „przeciw” oraz 4 głosach „wstrzymujących” (jeden z radnych nie wziął udziału w głosowaniu) nie poparła wariantu przedstawionego przez Wójta.
Jako drugi głosowany był wariant dotychczasowy tzn. pięć komisji z możliwością pracy radnego w kilku komisjach.
Rada Gminy w obecności 15 radnych, 8 głosami „za” przy 4 głosach „przeciw” i 3 głosach „wstrzymujących” opowiedziała się za organizacją pracy komisji na dotychczasowych, obowiązujących w poprzedniej kadencji zasadach.
Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy zwrócił się do radnych z prośbą o zgłaszanie kandydatur do poszczególnych pięciu stałych komisji.
Do składu Komisji Rewizyjnej zgłoszono następujące osoby:
1) Tadeusz Szczepańczyk
2) Jadwiga Śluzek
3) Stanisław Parol
4) Marian Ośko
5) Jarosław Płatek
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.
Za powołaniem Komisji Rewizyjnej w w/w pięcioosobowym składzie, głosowało 14 radnych , 1 radny wstrzymał się od głosu.
Do składu Komisji Planowania Budżetu i Finansów zgłoszono następujące osoby:
1) Witold Kłos
2) Kazimierz Sekuła
3) Marian Ośko
4) Robert Skwara
5) Jan Domański
6) Zbigniew Piłatkowski
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.
Za powołaniem Komisji Planowania Budżetu i Finansów w w/w sześcioosobowym składzie, głosowało 15 radnych.

Do składu Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych, Oświaty i Kultury Fizycznej zgłoszono następujące osoby:
1) Jan Domański
2) Mariola Kluska
3) Andrzej Giziński
4) Zbigniew Piłatkowski
5) Tadeusz Szczepańczyk
6) Zenon Mikos
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.
Za powołaniem Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych, Oświaty i Kultury Fizycznej w w/w sześcioosobowyn składzie głosowało 15 radnych.

Do składu Komisji Bezpieczeństwa Publicznego, Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Środowiska zgłoszono następujące osoby:
1) Jadwiga Śluzek
2) Robert Skwara
3) Sławomir Świątek
4) Mariola Kluska
5) Andrzej Giziński
6) Stanisław Parol
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.
Za powołaniem Komisji Bezpieczeństwa Publicznego, Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Środowiska w w/w sześcioosobowym składzie głosowało 15 radnych.

Do składu Komisji Rolnictwa zgłoszono następujące osoby:
1) Zenon Mikos
2) Jarosław Płatek
3) Sławomir Świątek
4) Witold Kłos
5) Kazimierz Sekuła
Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na kandydowanie.
Za powołaniem Komisji rolnictwa w w/w pięcioosobowym składzie głosowało 15 radnych.

W dalszej części obrad przystąpiono do wyboru przewodniczących pięciu stałych komisji Rady Gminy. Ustalono, że członkowie poszczególnych komisji sami wytypują ze swojego składu osoby do pełnienia funkcji przewodniczących komisji.
Radni dokonali wyboru przewodniczących komisji, jak niżej:
1) Na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wybrany został radny Tadeusz Szczepańczyk.
2) Na Przewodniczącego Komisji Planowania Budżetu i Finansów wybrany został radny Robert Skwara.
3) Na Przewodniczącą Komisji Zdrowia, Spraw Socjalnych, Oświaty i Kultury Fizycznej wybrana została radna Mariola Kluska.
4) Na Przewodniczącego Komisji Bezpieczeństwa Publicznego, Ochrony Przeciwpożarowej i Ochrony Środowiska wybrany został radny Sławomir Świątek.
5) Na Przewodniczącego Komisji Rolnictwa wybrany został radny Witold Kłos.
Na tym Rada Gminy zakończyła czynności mające na celu powołanie i ustalenie składów osobowych stałych komisji Rady Gminy w Latowiczu.
(uchwała Nr II/4/02 w sprawie powołania i ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Gminy w Latowiczu stanowi załącznik do protokołu)


4a
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE UPOWAŻNIENIA PRZEWODNICZĄCEGO RADY DO DOKONYWANIA CZYNNOŚCI W SPRAWACH Z ZAKRESU PRAWA PRACY WOBEC WÓJTA GMINY


Projekt uchwały przedstawił Wójt Gminy. Nawiązując do swojej wcześniejszej wypowiedzi powtórzył, iż podobne uchwały podejmowane są także w innych gminach. Podjęcie uchwały ma na celu uporządkowanie pewnych kwestii wynikających z podległości służbowej Wójta względem Rady Gminy a także, w jakimś sensie względem Przewodniczącego jako przedstawiciela tejże Rady.
W związku z tym, iż radni nie wnieśli pytań Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie upoważnienia Przewodniczącego Rady do dokonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec Wójta Gminy (uchwała Nr II/5/02 stanowi załącznik do protokołu).





5
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE USTALENIA WYNAGRODZENIA WÓJTA GMINY LATOWICZ

Projekt uchwały przedstawiła Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy. Stwierdziła, iż projekt zakłada ustalenie wynagrodzenia Wójta na dotychczasowym poziomie.
Głos zabrał Wójt Gminy. Poprosił radnych o poparcie przedstawionego projektu uchwały.
Głos zabrał radny Stanisław Parol. Stwierdził, że wypada aby radni uszanowali wolę Wójta i podjeli uchwałę w proponowanej formie.
W związku z tym, iż radni nie wnieśli pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Gminy w obecności 15 radnych przy 14 głosach „za” oraz 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Latowicz (uchwała Nr II/6/02 stanowi załącznik do protokołu).


6
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE USTALENIA ZASAD PRZYZNAWANIA I WYSOKOŚCI DIET RADNYM ORAZ ZWROTU KOSZTÓW PODRÓŻY SŁUŻBOWYCH

Projekt uchwały przedstawiła Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy.
Projekt zakłada utrzymanie wysokości diety radnego na dotychczasowym poziomie (114 zł).
Głos zabrała radna Mariola Kluska. Stwierdziła, iż z uwagi na powołanie pięciu komisji oraz na pracę radnego w kilku komisjach uważa za stosowne zmniejszenie diet do kwoty 100zł.
Skarbnik poprosiła o wypowiedzenie się radnych w kwestii ustalenia miesięcznej diety dla Przewodniczącego Rady. Ostatnio wynosiła ona dziewięciokrotność diety radnego. Obecnie radni nie muszą kierować się krotnością diety radnego. Mogą ustalić konkretną kwotę.
Radny Marian Ośko zaproponował ustalenie diety Przewodniczącego w wysokości 1000 zł.
Radny Sławomir Świątek zgłosił propozycję mówiącą o utrzymaniu wynagrodzenia Przewodniczącego na poziomie dziewięciokrotności diety radnego.
Radna Jadwiga Śluzek jako wynagrodzenie Przewodniczącego zaproponowała siedmiokrotność diety radnego.
Głos zabrał radny Stanisław Parol. Stwierdził, iż Przewodniczącemu Rady jest zapewne niezręcznie wypowiadać się w rozpatrywanej kwestii.
W dalszej części wypowiedzi stwierdził, iż za najlepsze rozwiązanie prowadzące do sprawnego ustalenia wysokości diet radnych oraz ustalenia zryczałtowanej diety dla Przewodniczącego uważa przegłosowanie dwóch następujących wariantów:
1) dieta radnego = 100 zł oraz ryczałt dla Przewodniczącego = 1000 zł
2) dieta radnego = 100 zł oraz ryczałt dla Przewodniczącego = 900 zł
W związku z tym, iż radni nie wnieśli więcej wniosków ani pytań Przewodniczący poddał proponowane warianty pod głosowanie.
Jako pierwszy głosowany był wariant nr.1.
Rada gminy w obecności 15 radnych, 2 głosami „za” przy 10 głosach „przeciw” oraz 3 głosach „wstrzymujących” nie poparła wariantu nr.1.
Jako drugi głosowany był wariant nr.2.
Rada Gminy w obecności 15 radnych 8 głosami „za” przy 1 „przeciw” oraz 5 „wstrzymujących” poparła wariant nr.2 i tym samym podjęła uchwałę w sprawie ustalenia zasad przyznawania i wysokości diet radnym oraz zwrotu kosztów podróży służbowych. (uchwała Nr. II/7/02 stanowi załącznik do protokołu)



7
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE USTALENIA ZASAD PRZYZNAWANIA DIET PRZEWODNICZĄCYM ORGANÓW WYKONAWCZYCH SOŁECTW NA TERENIE GMINY LATOWICZ

Projekt uchwały przedstawiła Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy. Projekt przewiduje wypłacanie sołtysom diet w wysokości połowy diety radnego za każdorazowy udział w sesji Rady Gminy.
W związku z tym, iż radni nie wnieśli pytań Przewodniczący Rady poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Gminy w obecności 15 radnych, 10 głosami „za” przy 1 głosie „przeciw” oraz 4 głosach „wstrzymujących” podjęła uchwałę w sprawie ustalenia zasad przyznawania diet przewodniczącym organów wykonawczych sołectw na terenie gminy Latowicz (uchwała Nr II/8/02 stanowi załącznik do protokołu)


8
PODJĘCIE UCHWAŁY ZMIENIAJĄCEJ UCHWAŁĘ NR XXX/240/02 RADY GMINY W LATOWICZU Z DNIA 9 PAŹDZIERNIKA 2002 ROKU W SPRAWIE ZACIĄGNIĘCIA DŁUGOTERMINOWEJ POŻYCZKI Z WOJEWÓDZKIEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W WARSZAWIE DLA GMINY LATOWICZ NA SFINANSOWANIE WYDATKÓW ZWIĄZANYCH Z WYKONANIEM SIECI WODOCIĄGOWEJ Z PRZYŁĄCZAMI WE WSI WIELGOLAS
Projekt uchwały przedstawiła Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy.
W związku z tym, iż radni nie wnieśli pytań Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę Nr XXXIV/240/02 Rady Gminy w Latowiczu z dnia 9 października 2002r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie dla gminy Latowicz na sfinansowanie wydatków związanych z wykonaniem sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Wielgolas (uchwała Nr II/9/02 stanowi załącznik do protokołu).


9
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZMIAN W BUDŻECIE GMINY LATOWICZ NA 2002 ROK

Projekt uchwały przedstawiła Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy.
W związku z tym, iż radni nie wnieśli pytań Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy Latowicz na 2002 rok (uchwała Nr II/10/02 stanowi załącznik do protokołu).


10
UDZIELENIE ODPOWIEDZI NA ZŁOŻONE INTERPELACJE I ZAPYTANIA RADNYCH

Nie złożono żadnych zapytań ani interpelacji.


11
SPRAWY RÓŻNE

Pani radna Jadwiga Śluzek zapytała kto i za jaką kwotę wygrał przetarg na budowę wodociągu ?
Pan Wójt odpowiedział, iż przetarg wygrała firma pana Józefa Pytla z Miętnego za kwotę ok. 446 tyś.

Pani Jadwiga Śluzek spytała kto budował przyłącze do państwa Świeczków w Latowiczu i dlaczego nikt nie zainteresował się doprowadzeniem do porządku pasa drogi po zakończonej budowie?
Wójt Gminy odpowiedział, że przyłącze budowała prywatna firma na zlecenie Zakładu Gospodarki Komunalnej w Mrozach. Gmina zmobilizuje ZGK aby naprawiono drogę.

Pani Jadwiga Śluzek zwróciła uwagę, iż na rozwidleniu ulic: Grundowa, Kościuszki, Św. Ducha pozostały niebezpieczne zadołowania po pracach związanych ze sprawdzaniem zasuwy na sieci wodociągowej.

Pan radny Stanisław Parol poruszył sprawę dokończenia modernizacji drogi Budy Wielgoleskie – Borówek. Stwierdził, iż droga wymaga jak najszybszego położenia nawierzchni (utwardzenia).
Wójt Gminy odpowiedział, że jest to droga powiatowa i remontowana była przy finansowym udziale powiatu (w proporcji 50% do 50%). Chcąc kontynuować remont na własną rękę należy liczyć się z dużymi kosztami. Ewentualnie w grę wchodzi prowadzenie prac na podobnych zasadach jak dotychczas. Najlepiej byłoby poczekać aż władze powiatowe same dokończą modernizację pozostającej pod ich zarządem drogi.

Pan Jan Domański zauważył, iż w okresie przed wyborami samorządowymi nawieziono na gminne drogi gruntowe dużą ilość żwiru. Stwierdził, iż było to bezcelowe ponieważ nawierzchnie dróg na skutek dużych w tym czasie opadów nie nadawały się do reperacji.
Wójt przyznał, iż rzeczywiście w bieżącym roku, na skutek wyjątkowo suchego lata zbyt późno rozpoczęto przedmiotowe prace. Problemy stwarzał też niesłowny wykonawca.

Pan radny Jan Domański poinformował, iż na terenie Rozstanek oświetlenie uliczne świeci się w nieprawidłowych godzinach.
Odpowiedzi udzielił Jerzy Gajowniczek – konserwator. Stwierdził, że nieprawidłowe działanie lamp oświetleniowych może być spowodowane awarią urządzenia sterującego. Możliwe jest też, iż inkasent nie przestawił zegara przy zmianie czasu na zimowy. Sprawa ta będzie wyjaśniona.

Pan Jan Domański zwrócił uwagę na potrzebę dobudowy punktów świetlnych w Latowiczu przy drodze w kierunku Oleksianki – Strachomina.
Pani Jadwiga Śluzek stwierdziła, iż potrzebę taką widzi również przy drodze w kierunku Wielgolasu – na Wymyślu.

Wójt Gminy poinformował, że po okresie zimowym planowana jest kompleksowa modernizacja oświetlenia na terenie gminy (wymiana lamp na oszczędniejsze) należy także pomyśleć o drugiej taryfie dla całej gminy. W przedsięwzięcie to powinna się włączyć Komisja Bezpieczeństwa.

Pan radny Zbigniew Piłatkowski poinformował, iż mieszkańcy Wielgolasu narzekają na nieracjonalne rozmieszczenie lamp oświetlenia ulicznego na terenie miejscowości.

Pan radny Andrzej Giziński powiedział, iż byłoby wskazane aby Wójt na zebraniach wiejskich przedstawiał możliwość modernizacji oświetlenia przy udziale środków samorządowych.

12
PRZYJĘCIE PROTOKOŁU Z POPRZEDNIEJ SESJI RADY GMINY

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady gminy odbytej dnia 19 listopada 2002 roku.
Rada Gminy w obecności 15 radnych, 14 głosami „za” przy jednym głosie „wstrzymującym”przyjeła protokół z poprzedniej sesji Rady Gminy.


15
ZAMKNIĘCIE SESJI RADY GMINY

Wobec wyczerpania uchwalonego porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy Zamknął sesję Rady Gminy w Latowiczu.

Na tym protokół zakończono.


Protokołował:

Przemysław Wróbel



Autor : insp. ds. obslugi Rady
Zredagował(a) : 
Data wprowadzenia : 2005-12-02 09:34:49
Data ostatniej modyfikacji : 2005-12-02 09:34:49
Liczba wyświetleń : 1587



licznik odwiedzin: 2648214