logo
logo
Rada Gminy » Protokoły z sesji 2002-2006
PROTOKÓŁ NR XXVII/05

22 września 2005 roku

PROTOKÓŁ NR XXVII/05

z sesji Rady Gminy Latowicz
odbytej dnia 22 września 2005 roku
w sali posiedzeń Urzędu Gminy Latowicz


1
OTWARCIE SESJI RADY GMINY

Przewodniczący Rady Gminy – Witold Kłos, o godzinie 930 otworzył sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych (nieobecny p. Jarosław Płatek), co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. (listy obecności radnych oraz sołtysów w załączeniu do protokołu).
W sesji uczestniczyli:
1. Bogdan Świątek-Górski – Wójt Gminy,
2. Barbara Zgódka – Sekretarz Gminy,
3. Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy,


2
PRZEDSTAWIENIE PORZĄDKU OBRAD

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił, przekazany wcześniej wszystkim radnym następujący, proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji Rady Gminy.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Interpelacje i zapytania radnych.
4. Informacja Starosty Mińskiego na temat działalności Powiatu, w tym współpracy z samorządem gminnym.
5. Informacja Dyrektora Zarządu dróg Powiatowych w Mińsku Mazowieckim na temat eksploatacji, remontów oraz budowy dróg na terenie gminy Latowicz.
6. Informacja Kierownika Biura Powiatowego ARiMR na temat bieżących spraw z zakresu działalności Biura.
7. Informacja Komendanta Gminnego OSP na temat funkcjonowania jednostek OSP na terenie gminy.
8. Informacja z wykonania budżetu gminy Latowicz za pierwsze półrocze 2005 r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/165/05 Rady Gminy Latowicz z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie form zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego projektu: „Budowa gminnej oczyszczalni ścieków komunalnych oraz I etapu sieci kanalizacyjnej w m. Latowicz”.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu w banku krajowym na sfinansowanie wydatków związanych z wykonaniem zadania „Budowa sali sportowej przy Zespole Szkół w Latowiczu”.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Latowicz na 2005 r.
12. Zapoznanie z treścią wystąpienia pokontrolnego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie Nr RIO-II-0913-/336/2005 z dnia 25 sierpnia 2005 r.
13. Informacja Kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Latowiczu na temat funkcjonowania biblioteki.
14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność gminy Latowicz w m. Latowicz i w m. Wielgolas.
15. Informacja z działalności Przewodniczącego Rady Gminy w okresie między sesjami.
16. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami.
17. Udzielenie odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania radnych.
18. Sprawy różne.
19. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.
20. Zamknięcie sesji Rady Gminy.
Przewodniczący poprosił Radę oraz Wójta o wyrażenie stanowiska odnośnie zaproponowanego porządku obrad.
Pani Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy, zaproponowała zmianę w porządku obrad polegającą na zamianie miejscami punktów 10 i 11.
Wójt Gminy zaproponował włączenie do porządku obrad dodatkowego punktu 10a. w brzmieniu: „Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia stałej opłaty za pobyt dzieci w gminnym przedszkolu działającym w ramach Zespołu Szkół w Latowiczu”.
Pan radny Stanisław Parol zaproponował zamianę kolejności punktów 9 oraz 12.
Przewodniczący Rady poddał każdą ze zgłoszonych propozycji pod głosowanie.
Rada Gminy w obecności 14 radnych w wyniku przeprowadzonych głosowań, jednogłośnie wyraziła zgodę na dokonanie zmian w porządku obrad proponowanych przez Wójta i Skarbnika Gminy. Za zmianą proponowaną przez p. Stanisława Parola glosowało natomiast 12 radnych a 2 radnych wstrzymało się od głosu.
Po dokonanych zmianach porządek obrad przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie sesji Rady Gminy.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Interpelacje i zapytania radnych.
4. Informacja Starosty Mińskiego na temat działalności Powiatu, w tym współpracy z samorządem gminnym.
5. Informacja Dyrektora Zarządu dróg Powiatowych w Mińsku Mazowieckim na temat eksploatacji, remontów oraz budowy dróg na terenie gminy Latowicz.
6. Informacja Kierownika Biura Powiatowego ARiMR na temat bieżących spraw z zakresu działalności Biura.
7. Informacja Komendanta Gminnego OSP na temat funkcjonowania jednostek OSP na terenie gminy.
8. Informacja z wykonania budżetu gminy Latowicz za pierwsze półrocze 2005 r.
9. Zapoznanie z treścią wystąpienia pokontrolnego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie Nr RIO-II-0913-/336/2005 z dnia 25 sierpnia 2005 r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Latowicz na 2005 r.
10a. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia opłaty za pobyt dzieci w gminnym przedszkolu działającym w ramach Zespołu Szkół w Latowiczu.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu w banku krajowym na sfinansowanie wydatków związanych z wykonaniem zadania „Budowa sali sportowej przy Zespole Szkół w Latowiczu”.
12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/165/05 Rady Gminy Latowicz z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie form zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego projektu: „Budowa gminnej oczyszczalni ścieków komunalnych oraz I etapu sieci kanalizacyjnej w m. Latowicz”.
13. Informacja Kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Latowiczu na temat funkcjonowania biblioteki.
14. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność gminy Latowicz w m. Latowicz i w m. Wielgolas.
15. Informacja z działalności Przewodniczącego Rady Gminy w okresie między sesjami.
16. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy w okresie między sesjami.
17. Udzielenie odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania radnych.
18. Sprawy różne.
19. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji Rady Gminy.
20. Zamknięcie sesji Rady Gminy.
Więcej wniosków do proponowanego porządku obrad nie wniesiono, wobec czego przystąpiono do realizacji kolejnych punktów przedstawionego porządku obrad.

3
ZAPYTANIA I INTERPELACJE RADNYCH

Głos zabrała p. radna Jadwiga Śluzek. Zgłosiła zapytanie o następującej treści:
„Panie Wójcie, przez wszystkie lata urzędowania Pana, w budżecie do pierwszego półrocza były rezerwowane kwoty na budowę oczyszczalni i kanalizacji a następnie znikały żeby zrównoważyć budżet na inne potrzebne wydatki. Teraz, kiedy robota ruszyła i czas oczekiwania przybliżył się przygotował Pan mieszkańcom Latowicza podarunek podobny do wodociągu tj. nierównego traktowania mieszkańców. Przygotowane projekty oczyszczalni i kanalizacji są najtańszymi inwestycjami w wykonaniu i najsłabszymi, jeżeli chodzi o technologię. Dlatego proszę wyjaśnić, czym i jakimi parametrami oraz przepisami Pan się kierował, że obrany system kanalizacji został przez Pana i fachowców tak wyceniony wysoko i, że przygotował Pan umowę z mieszkańcami na sumę 2000zł bez uzgodnienia i powiadomienia Rady Gminy. To jest pierwsze. I drugie: Przyglądając się wszystkim przetargom i specyfikacji usłyszałam o wielu błędach w sporządzeniu specyfikacji przetargowej na budowę Sali gimnastycznej w Latowiczu o kwotę na ok. 500000zł i błędy w sporządzeniu specyfikacji przetargowej na budowę oczyszczalni i pierwszego etapu kanalizacji w Latowiczu na ok. 1mln. 200tyś zł. Wszystkie te razem błędy będą budżet gminy kosztowały 1mln. 700tyś. zł. Pytanie, o wskazanie, kto ponosi odpowiedzialność za przygotowaną specyfikację i za wzrost kosztów tych inwestycji i jakie wnioski wobec tych osób zostaną wyciągnięte. I następne: Chciałabym usłyszeć na sesji w sprawach różnych odczytanie pisma z UKFiT-u dlaczego nie otrzymaliśmy dofinansowania do sali gimnastycznej w wysokości 100tyś. zł. Następny punkt: Proszę o informacje odnośnie placówki Policji. Od kiedy będzie funkcjonowała w Latowiczu. Następny punkt: Proszę o wskazanie placówki straży pożarnej, której to p. Tarczyński załatwił samochód, jaki?, za ile? i kiedy?. I od kiedy to pracownicy Urzędu Gminy Panie Wójcie, za nasze pieniądze robią w godzinach pracy kampanię wyborczą i czy tak powinno być?.”
Następnie głos zabrał p. radny Stanisław Parol. Złożył, skierowany do Wójta Gminy, wniosek dotyczący drogi gminnej – dojazdowej do pól, we wsi Budy Wielgoleskie. Pan radny powiedział, iż chodzi mu o to, aby Wójt wystąpił do Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego o budowę przedmiotowej drogi. Pan Parol stwierdził, że „zakwalifikowanie tej drogi do budowy dałoby w przyszłości możliwość uzyskania środków finansowych jak i możliwość realizacji”. Pan Stanisław Parol zaznaczył, iż nigdy wieś Budy Wielgoleskie, nie korzystała z tego rodzaju funduszy a droga ma status prawny drogi gminnej. Następnie p. radny zwrócił uwagę na potrzebę odkrzaczenia poboczy drogi oraz usunięcia starych, spróchniałych, grożących wywróceniem się, wierzb, których niskie konary uniemożliwiają rolnikom przejazd ciągnikami z podczepionym wysokim sprzętem. Pan radny zasygnalizował także potrzebę zaprojektowania i wykonania na istniejących słupach trzech punktów świetlnych, czego od dłuższego czasu domagają się mieszkańcy.


4
INFORMACJA STAROSTY MIŃSKIEGO NA TEMAT DZIAŁALNOŚCI POWIATU, W TYM WSPÓŁPRACY Z SAMORZĄDEM GMINNYM

Informację przedstawił p. Czesław Mroczek – Starosta Miński. Pan Starosta poinformował, że na sesję nie mógł przybyć p. Andrzej Solonek – Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych, dlatego postara się w miarę możliwości go zastąpić.
Następnie p. Starosta przedstawił informacje dotyczące bieżącej działalności Powiatu w sferze oświaty, drogownictwa itp. oraz nakreślił plany dotyczące planowanej działalności Powiatu w ciągu najbliższych kilku lat. Pan sołtys Po zakończeniu wystąpienia przez p. Starostę głos zabrał p. Ryszard Podobas – sołtys ze wsi Stawek. Stwierdził, iż jest wiadomym, że p. Starosta kandyduje w wyborach do Sejmu, w związku z czym chciałby prosić, aby w przypadku dostania się do Parlamentu poruszył tam sprawę dodatku do emerytury, który powinien przysługiwać osobom sprawującym funkcję sołtysa.
Pan radny Stanisław Parol podziękował Staroście za pomoc Powiatu w realizacji zadania budowy drogi w Borówku.
Pan Wójt podziękował Staroście za dobrą współpracę i stwierdził, że to co robi Powiat to pokaz „jak należy strategicznie myśleć i planować”.


5
INFORMACJA DYREKTORA ZARZĄDU DRÓG POWIATOWYCH W MIŃSKU MAZOWIECKIM NA TEMAT EKSPLOATACJI, REMONTÓW ORAZ BUDOWY DRÓG NA TERENIE GMINY LATOWICZ

Dyrektor Zarządu dróg Powiatowych nie mógł przybyć na sesję Rady Gminy, w związku z czym punkt został pominiety.

6
INFORMACJA KIEROWNIKA BIURA POWIATOWEGO ARIMR NA TEMAT BIEŻĄCYCH SPRAW Z ZAKRESU DZIAŁALNOŚCI BIURA

Informację na temat bieżącej działalności przedstawił p. Paweł Jastrzębski – Kierownik Biura Powiatowego ARiMR w Mińsku Mazowieckim. Rada przyjęła informację do wiadomości.

7
INFORMACJA KOMENDANTA GMINNEGO OSP NA TEMAT FUNKCJONOWANIA JEDNOSTEK OSP NA TERENIE GMINY

Informację przedstawił p. Ryszard Szajkowski – Komendant Gminny Ochotniczych Straży Pożarnych w gminie Latowicz. Rada Gminy przyjęła informację do wiadomości.

8
INFORMACJA Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY LATOWICZ ZA PIERWSZE PÓŁROCZE 2005 R.

Informację z wykonania budżetu przedstawiła p. Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy. Rada Gminy przyjęła powyższe do wiadomości.




9
ZAPOZNANIE Z TREŚCIĄ WYSTĄPIENIA POKONTROLNEGO REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W WARSZAWIE NR RIO-II-0913-/336/2005 Z DNIA 25 SIERPNIA 2005 R.

Pani Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy zapoznała radnych z treścią wystąpienia pokontrolnego dotyczącego protokołu z kontroli kompleksowej gospodarki finansowej przeprowadzonej w Urzędzie Gminy Latowicz w dniach od 7 czerwca 2005 r. do 22 lipca 2005 r. (wystąpienie w załączeniu do protokołu). Rada przyjęła powyższe do wiadomości.


10
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZMIAN W BUDŻECIE GMINY LATOWICZ NA 2005 R.

Projekt uchwały przedstawiła p. Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy.
Ponieważ projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, radni nie wnieśli pytań i Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Gminy Latowicz w obecności 13 radnych, (nieobecni: p. Płatek i p. Skwara) podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy Latowicz na 2005 r.– uchwała Nr XXVII/173/05 stanowi załącznik do protokołu.


10a
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE USTALENIA OPŁATY ZA POBYT DZIECI W GMINNYM PRZEDSZKOLU DZIAŁAJĄCYM W RAMACH ZESPOŁU SZKÓŁ W LATOWICZU

Projekt uchwały przedstawił Wójt Gminy. Poinformował, iż w projekcie uchwały proponuje utrzymanie opłaty na poziomie ustalonym przez poprzednią uchwałę czyli 100zł. Ponadto proponuje wprowadzić zniżkę 50% w opłacie za pobyt w przedszkolu drugiego i ewentualnie każdego następnego dziecka z tej samej rodziny.
Pan radny Jerzy Papiński powiedział, że z tego co wie, to aktualnie nie ma takiego przypadku, aby w przedszkolu przebywało więcej jak jedno dziecko z tej samej rodziny. Następnie p. radny stwierdził, iż jego zdaniem opłata podstawowa w wysokości 100zł jest za wysoka. Należy wziąć pod uwagę, że do tego dochodzi jeszcze opłata 100zł za wyżywienie. Pan Papiński zaproponował obniżenie opłaty podstawowej.
Pan radny Sławomir Świątek powiedział, że jego zdaniem rozpatrując przedmiotową sprawę należy pamiętać (ponieważ obie sprawy się wiążą), iż p. Dyrektor Zespołu Szkół w Latowiczu złożyła wniosek o zatrudnienie dodatkowej osoby do pomocy w przedszkolu. Pan radny poinformował, iż Komisja Rolnictwa, której jest Członkiem rozpatrywała na swoim posiedzeniu tą kwestię. Starano się znaleźć jak najlepszą formę zatrudnienia pracownika do przedszkola. Zdanie Komisji było takie, aby była to praca na umowę zlecenie z okresem zawarcia umowy do końca bieżącego roku szkolnego – byłaby to najtańsza forma zatrudnienia. Pan Sławomir Świątek powiedział, że trzeba zastanowić się jak rozwiązać oba zagadnienia tzn. opłatę przedszkolną oraz ewentualne zwiększenie zatrudnienia w przedszkolu.
Pani radna Jadwiga Śluzek powiedziała, że w przeszłości do pracy w przedszkolu przyjęta została p. Flis. Następnie przedszkole zostało rozwiązane a p. Flis pozostała zatrudniona w szkole. Pani Śluzek stwierdziła, że z powyższego wynika, iż etat, o jaki prosi p. Dyrektor został już w przeszłości stworzony i teraz należałoby tylko zmienić zakres czynności p. Flis tak żeby mogła pracować jako pomoc w przedszkolu. Nie ma potrzeby zatrudniania nowej osoby.
Pan Świątek zauważył, iż działalność przedszkola wymaga m.in. wykonywania przez pracowników obsługi w szkole dodatkowych czynności takich jak np. przenoszenie posiłków dla dzieci z kuchni szkolnej.
Pani Śluzek powiedziała, że jest osoba, która może to robić.
Pani Hanna Banasiak – sołtys z Latowicza (rejon III) powiedziała, że pracowała jako opiekunka w przedszkolu w ramach zastępstwa, w okresie działalności przedszkola, o jakim wspomniała p. Śluzek. Pani Banasiak stwierdziła, iż wtedy posiłki dla dzieci także były przynoszone – p. Flis przynosiła te posiłki a także sprzątała pomieszczenia. Ponadto panie woźne pomagały w ubieraniu i rozbieraniu dzieci w przypadku wychodzenia na spacer. Dzieci było wtedy ponad 20 (3,4 i 5-latki).
Pan Stanisław Parol powiedział, że na posiedzeniach komisji, w których uczestniczył radni informowani byli o kwestii ewentualnego zorganizowania dodatkowej osoby do pracy w przedszkolu w ramach istniejącego zatrudnienia i tylko taki wariant był przez radnych rozpatrywany.
Przewodniczący Rady poinformował, iż prośba o dodatkowy etat dla przedszkola została zawarta w piśmie od p. Dyrektor Zespołu Szkół w Latowiczu skierowanym do Wójta Gminy.
Przewodniczący Rady zapytał, czy są jeszcze jakieś pytania do projektu uchwały o opłacie przedszkolnej?
Pani radna Jadwiga Śluzek powiedziała, że zgłasza wniosek o ustalenie opłaty za pobyt dziecka w przedszkolu w wysokości 60zł.
Pan radny Jan Domański zgłosił wniosek o ustalenie przedmiotowej opłaty na 80zł z zachowaniem 50% zniżki proponowanej przez Wójta.
Ponieważ radni nie wnieśli więcej wniosków ani pytań, Przewodniczący poinformował, że wnioski będą głosowane w kolejności. Wobec powyższego Przewodniczący rozpoczął zgodnie z przepisami głosowanie wniosków począwszy od najdalej idącego i poddał jako pierwszy pod głosowanie zawarty w projekcie uchwały wniosek Wójta Gminy zakładający ustalenie opłaty za pobyt w przedszkolu na 100zł oraz zniżkę 50% na drugie i każde kolejne dziecko przebywające w przedszkolu, pochodzące z tej samej rodziny.
Rada Gminy w obecności 14 radnych, (nieobecny p. Płatek) przy 1 głosie „za” oraz 13 głosach „wstrzymujących” poparła wniosek Wójta Gminy i tym samym podjęła uchwałę w sprawie ustalenia opłaty za pobyt dzieci w przedszkolu działającym w ramach Zespołu Szkół w Latowiczu, w formie zaproponowanej przez Wójta Gminy – uchwała Nr XXVII/174/05 stanowi załącznik do protokołu.
Następnie Przewodniczący Rady odczytał pismo od p. Joanny Papińskiej – Dyrektora Zespołu Szkół w Latowiczu, zawierające wniosek o uchwalenie zmiany w regulaminie określającym zasady przyznawania dodatków dla nauczycieli ponieważ aktualny regulamin nie uwzględnia dodatku za wychowawstwo w przedszkolu (pismo w załączeniu).
Pani Alina Saracka – radca prawny UG wyjaśniła, że analizowała przedmiotowa sprawę i sądzi, iż na podstawie aktualnie obowiązującego regulaminu można bez przeszkód wypłacać dodatek za wychowawstwo oddziału przedszkolnego czyli zmiana w regulaminie jest zbędna.


11
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZACIĄGNIĘCIA DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU W BANKU KRAJOWYM NA SFINANSOWANIE WYDATKÓW ZWIĄZANYCH Z WYKONANIEM ZADANIA „BUDOWA SALI SPORTOWEJ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ W LATOWICZU”

Projekt uchwały przedstawiła p. Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy.
Pani Jadwiga Śluzek powiedziała, że w chwili ustalania budżetu, w którym była budowa sali gimnastycznej w Latowiczu p. Wójt zapewniał, iż rozpocznie inwestycję, gdy otrzyma potwierdzenie, że otrzyma gmina planowane dofinansowanie (dotację) na to zadanie.
Pani Skarbnik powiedziała, że potwierdzeniem tego, iż gmina otrzyma pieniądze jest umowa podpisana przez Wojewodę Mazowieckiego.
Ponieważ projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, radni nie wnieśli więcej pytań i Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Gminy Latowicz w obecności 12 radnych, 11 głosami „za” przy 1 głosie „przeciw” podjęła uchwałę w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu w banku krajowym na sfinansowanie wydatków związanych z wykonaniem zadania „Budowa sali sportowej przy Zespole Szkół w Latowiczu”– uchwała Nr XXVII/175/05 stanowi załącznik do protokołu.


12
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZMIANY UCHWAŁY NR XXV/165/05 RADY GMINY LATOWICZ Z DNIA 14 LIPCA 2005 R. W SPRAWIE FORM ZABEZPIECZENIA PRAWIDŁOWEJ REALIZACJI UMOWY O DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO PROJEKTU: „BUDOWA GMINNEJ OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW KOMUNALNYCH ORAZ I ETAPU SIECI KANALIZACYJNEJ W M. LATOWICZ”

Projekt uchwały przedstawiła p. Zofia Łodyga – Skarbnik Gminy.
Ponieważ projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, radni nie wnieśli pytań i Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Gminy Latowicz w obecności 12 radnych, 11 głosami „za” przy 1 „przeciw” podjęła uchwałę w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/165/05 Rady Gminy Latowicz z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie form zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego projektu: „Budowa gminnej oczyszczalni ścieków komunalnych oraz I etapu sieci kanalizacyjnej w m. Latowicz” – uchwała Nr XXVII/176/05 stanowi załącznik do protokołu.


13
INFORMACJA KIEROWNIKA GMINNEJ BIBLIOTEKI PUBLICZNEJ W LATOWICZU NA TEMAT FUNKCJONOWANIA BIBLIOTEKI

Informację przedstawiła p. Anna Niedek – Kierownik GBP (informacja stanowi załącznik do protokołu).

14
PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE WYRAŻENIA ZGODY NA ZBYCIE NIERUCHOMOŚCI STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY LATOWICZ W M. LATOWICZ I W M. WIELGOLAS

Projekt uchwały przedstawił p. Wojciech Osiński – Zastępca Wójta. Poinformował m.in., że proponowane do sprzedaży nieruchomości mają powierzchnię, odpowiednio: 0,4801ha (Latowicz) oraz 0,3000ha (Wielgolas).
Ponieważ projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, radni nie wnieśli pytań i Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Rada Gminy Latowicz w obecności 9 radnych, jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność gminy Latowicz w m. Latowicz i w m. Wielgolas – uchwała Nr XXVII/177/05 stanowi załącznik do protokołu.


15
INFORMACJA Z DZIAŁALNOŚCI PRZEWODNICZĄCEGO RADY
W OKRESIE MIĘDZY SESJAMI

Przewodniczący Rady – p. Witold Kłos poinformował, iż w dniu 21 sierpnia wraz z p. Wójtem uczestniczył w dożynkach parafialnych. W dniu 12 września brał udział w posiedzeniu Zarządu Gminnego OSP, na którym omówiono akcję „Sprzątanie Świata” oraz zawody strażackie. Ponadto, wspólnie z Wójtem Gminy odbył rozmowę z Proboszczem Parafii Latowicz na temat ewentualnej lokalizacji boiska na terenie nieruchomości należącej do parafii. Oprócz tego odbywał cotygodniowe dyżury w Urzędzie Gminy oraz brał udział w posiedzeniach Komisji.

16
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WÓJTA
W OKRESIE MIĘDZY SESJAMI

Wójt Gminy – p. Bogdan Świątek-Górski złożył sprawozdanie z działalności w okresie między sesjami (sprawozdanie w załączeniu do protokołu).


17
UDZIELENIE ODPOWIEDZI NA ZŁOŻONE INTERPELACJE
I ZAPYTANIA RADNYCH

Pan Wójt powiedział, że odpowiedź na zapytanie zgłoszone przez p. Jadwigę Śluzek zostanie udzielona pisemnie.


18
SPRAWY RÓŻNE

Pan Wojciech Osiński – Zastępca Wójta poinformował, że Telekomunikacja Polska doposażyła centralę w Latowiczu i osoby, które są przyłączone do tej centrali mają możliwość instalacji u siebie stałego łącza dostępowego do internetu (neostrada). Oprócz tego pojawiła się firma, która ma zamiar rozprowadzać Internet droga radiową. Na razie firma bada zapotrzebowanie na tego rodzaju usługę na terenie gminy.
Pan radny Zbigniew Piłatkowski powiedział, że Zespół Szkół w Wielgoleskie ma szansę na uzyskanie zestawu komputerów, ale warunkiem jest dostęp szerokopasmowy do internetu. Pan radny stwierdził, iż należy zrobić wszystko, aby ten warunek spełnić i skorzystać z nadarzającej się okazji otrzymania bezpłatnie zestawu komputerów.

Pan radny Andrzej Giziński poinformował o przeprowadzonej przez mieszkańców gminy Latowicz w dniach 19 – 20 września 2005 r. akcji „Sprzątanie Świata”. W dniu 19 września sprzątał Zespół Szkół w Wielgolesie oraz Szkoła Podstawowa w Transborze natomiast w dniu 20 września sprzątał Zespół Szkół w Latowiczu i Szkoła Podstawowa w Dębem Małym. Ponadto grupa uczniów z Zespołu Szkół w Latowiczu brała udział w sprzątaniu brzegów rzeki Świder na odcinku od Seroczyna do Wólki Dłużewskiej. Sprzątanie odbywało się podczas spływu kajakami – uzbierano głównie opakowania plastikowe, szklane oraz metalowe puszki po piwie (łącznie kilkanaście worków).

Pani Skarbnik poinformowała, że nadchodzi czas konstruowania budżetu na rok 2006, w związku z czym prosi radnych i sołtysów o zgłaszanie wniosków do projektu budżetu.

Pan Jan Domański zapytał co dzieje się z budynkiem dawnej mleczarni w Latowiczu, bowiem panuje tam duży bałagan.
Wójt Gminy poinformował, iż właścicielem tej nieruchomości jest nadal fundacja o nazwie „Ta Fajna Fundacja”. Właściciel płaci gminie w terminie podatek od nieruchomości. Śladów działalności „Fundacji” jak dotąd nie widać (oprócz wywiezienia z posesji znajdujących się tam elementów metalowych). Jeśli chodzi o nieporządek panujący na terenie nieruchomości to gmina może najwyżej interweniować w ograniczonym zakresie, w oparciu o ustawę o utrzymaniu czystości.

Przewodniczący Rady przedstawił pismo od p. dyrektor Zespołu Szkół w Latowiczu zawierające prośbę o zatrudnienie osoby do pomocy w uruchomionym od września przedszkolu (o czym była już mowa w pkt. „10a” porządku obrad).
Pani radna Jadwiga Śluzek powiedziała, że prosi o odtworzenie umowy o pracę oraz zakresu czynności dla zatrudnionej w przeszłości w przedszkolu a obecnie pracującej w szkole p. Flis. Pani radna poprosiła o przedstawienie przedmiotowych dokumentów na jednym z posiedzeń komisji.
Pan radny Zbigniew Piłatkowski powiedział, że jego zdaniem trudno jest tylko jednej osobie sprawować prawidłową opiekę nad dziećmi w przedszkolu i osoba taka powinna być, chociażby ze względu na bezpieczeństwo dzieci wspomagana przez drugiego pracownika.
Pani radna Śluzek zgodziła się z powyższym a następnie stwierdziła, że dlatego właśnie została zatrudniona niegdyś p. Flis i obecnie trzeba tylko zmienić jej zakres czynności.
Pani sołtys Hanna Banasiak powiedziała, że p. Flis została zatrudniona w kuchni – ona przynosiła dzieciom posiłki a p. woźna pomagała wychowawczyni np. w ubieraniu dzieci itp. czynnościach.
Pan radny Stanisław Parol powiedział, że jego zdaniem nikt nie kwestionuje zasadności zabezpieczenia dodatkowej osoby do opieki na dziećmi w przedszkolu tylko chodzi o to, iż p. Dyrektor chodzi o zatrudnienie kogoś z zewnątrz, stworzenie nowego etatu a Radzie chodzi o załatwienie tej sprawy w ramach istniejącego aktualnie zatrudnienia.
Pan radny Zbigniew Piłatkowski zauważył, że jeśli brać pod uwagę ewentualne zaangażowanie do opieki nad dziećmi jednej z woźnych, to należy stwierdzić, iż – przynajmniej w okresie kiedy pracował on w szkole w Latowiczu – wszystkie woźne miały bardzo dużo pracy (bardzo duże powierzchnie do sprzątania przypadające na jedną osobę). W tej sytuacji nie wydaje się możliwe skierowanie woźnej do pracy w przedszkolu.



19
PRZYJĘCIE PROTOKOŁU Z POPRZEDNIEJ SESJI RADY GMINY

Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
Rada Gminy w obecności 10 radnych jednogłośnie przyjęła protokół z poprzedniej sesji Rady Gminy.

20
ZAMKNIĘCIE SESJI RADY GMINY

W związku z wyczerpaniem porządku obrad p. Witold Kłos - Przewodniczący Rady zamknął sesję Rady Gminy Latowicz.

Na tym protokół zakończono.


Protokołował:

Przemysław Wróbel
Autor : insp. ds. obsługi Rady Gminy
Zredagował(a) : 
Data wprowadzenia : 2005-12-02 08:20:11
Data ostatniej modyfikacji : 2005-12-02 08:20:11
Liczba wyświetleń : 2020



licznik odwiedzin: 2648214